عصر بازار

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد

اصلاح حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۰

عصر اعتبار- رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از تلاش دولت برای اصلاح روند متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال آینده خبر داد.

اصلاح حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۰
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری، صد در صد انجام شده گفت: مطلع شدم که در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی، فقط ٣۰ درصد این موضوع انجام شده است. بنابراین هم با ارسال لایحه‌ای دو فوریتی به مجلس زمینه تقنینی آن را فراهم کردیم و هم منابع مالی قابل ملاحظه‌ای برای آن در بودجه ١4۰۰ درنظر گرفتیم.

    این سخنان نوبخت درحالی مطرح شد که گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی امروز با حضور در مقابل سازمان برنامه و بودجه نسبت به اجرای طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان و تفاوت وضعیت خود با بازنشستگان دیگر صندوق های بازنشستگی اعتراضاتی را مطرح کردند.

    رییس سازمان برنامه و بودجه در جمع معترضان حضور یافت و ضمن دستور برای بازگشایی در سازمان برنامه و بودجه به روی معترضان توضیحاتی را در جمع آن ها ارائه کرد. این سخنان نوبخت با فریاد الله اکبر و تشویق تجمع کنندگان روبرو شد.

    در ادامه چند نفر از از معترضان به نمایندگی دیگر تجمع کنندگان با حضور در سازمان برنامه و بودجه مشکلات خود را از نزدیک با رییس این سازمان مطرح کردند و معاون رییس جمهور با وعده حل مشکلات آن‌ها گفت در بودجه سال آینده سه هزار و 90 میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص داده شده است. نوبخت از نمایندگان بازنشستگان تامین اجتماعی دعوت کرد تا همچون نمایندگان بازنشستگان لشگری و کشوری، جلسات هفتگی مستمری با او داشته باشند تا متناسب سازی حقوقشان را تا حصول به نتیجه دنبال کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی