عصر بازار

مرکز آمار اعلام کرد؛

هزینه خانوار شهری در دی ماه بیش‌تر افزایش یافت

عصر اعتبار- به گزارش مرکز آمار بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه در دی‌ماه سال جاری مربوط به استان کردستان با ٥٥,٨درصد و کمترین آن مربوط به استان قم با ٤١.٥ درصد است.

هزینه خانوار شهری در دی ماه بیش‌تر افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، مرکز آمار وضعیت تورم دی‌ماه را به تفکیک استان‌های مختلف اعلام کرد.

    بر این اساس عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور به ٢٨٥,٧ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٨ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان زنجان با ٣.٣ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌های مازندران و قم با ۰.٧ درصد افزایش است.

    درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٤٦.٢ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کردستان (٥٥.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم  (٤١.٥ درصد) است.

     ٣٦.٥ درصد) و کمترین آن مربوط به استان مرکزی (٢٨.٨ درصد) است.

    001

    خانوارهای شهری

    همچنین در دی ماه ١٣٩٩ تورم ماهانه برابر با ١.٩ درصد بوده‌است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای شهری نیز مربوط به استان زنجان با ٣.٣ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­های گلستان، قم و مازندران با ۰.٧ درصد افزایش است.

    تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای شهری کشور ٤٥.٥ درصد است و بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان کردستان  با ٥٥.٤ درصد و کمترین آن مربوط به استان قم ٤١.٥ درصد است.

    نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به دی ماه سال جاری نیز برای خانوارهای شهری به عدد ٣٢.٢ درصد رسید که بیشترین آن مربوط به استان هرمزگان  ٣٦.٢ درصد و  کمترین آن  مربوط به  استان‌های  آذربایجان غربی و مرکزی٢٨.٦ درصد است.

    002

    خانوار روستایی

    در دی ماه 1399 عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی به 301.3 رسید که حاکی از تورم ماهانه 1.7 درصدی است.  در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان زنجان با 3,3 درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌های گیلان و مرکزی با 0.5 درصد افزایش است.

    درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی 49.8 درصد بوده و بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان همدان (61 درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان‌وبلوچستان (40.7درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به دی‌ماه 1399 برای خانوارهای روستایی به عدد 32.5 درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه نیز مربوط به استان‌های یزد و بوشهر(37.8 درصد) و کمترین آن مربوط به استان خوزستان (27.9 درصد) است

    003

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی