عصر بازار

پیش بینی صندوق بین المللی پول از رشد ۸.۱ درصدی چین در سال ۲۰۲۱

عصر اعتبار- صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود از امکان رشد ۸.۱ درصدی اقتصاد چین در سال ۲۰۲۱ خبر داد.

پیش بینی صندوق بین المللی پول از رشد ۸.۱ درصدی چین در سال ۲۰۲۱
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بر اساس چشم انداز اقتصاد جهانی صندوق بین المللی پول، اقتصاد دنیا نیز در سال جاری میلادی با رشدی 5.5 درصدی همراه خواهد بود که این پیش بینی، به معنای افزایش 0.3 درصدی نسبت به پیش بینی مهر سال جاری این نهاد مالی بین المللی است.

    «گیتا گوپینات» اقتصاددان ارشد صندوق بین المللی پول با حضور در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی تاکید کرد: رشد اقتصادی امسال جهان به نتیجه رقابت حاکم بین ویروس جهش یافته کرونا و واکسیناسیون جهت پایان بخشیدن به همه گیری کووید-19 و همچنین قابلیت و کارآمدی سیاست گذاری های مربوطه در زمینه تامین حمایت و پشتیبانی مؤثر تا زمان حصول این نتایج بستگی دارد.

    وی خاطر نشان کرد که یکی از علل ارائه پیش بینی بهتر از وضعیت اقتصاد جهان در سال 2021، تاثیرات مثبت ناشی از آغاز واکسیناسیون کرونا در برخی کشورها بوده است.

    این اقتصاددان در عین حال با اشاره به اینکه درصد احیای اقتصاد پیش بینی شده سال جاری با تفاوت چشمگیری در کشورهای مختلف همراه است، تاکید کرد که چین یکی از اقتصادهای دنیاست که در سه ماهه چهارم سال 2020 به سطح اقتصادی پیش بینی شده قبل از وقوع اپیدمی در این کشور بازگشته است.

    بر اساس تازه ترین به روز رسانی های انجام شده در چشم انداز اقتصاد جهانی، رشد اقتصادی چین در سال 2020، 2.3 درصد برآورد شده است.

    این صندوق برای آمریکا تا میزان5.1درصد، برای حوزه یورو 4.2 درصد و برای ژاپن 3.1 درصد رشد را پیش بینی می کند. اقتصاد این کشورها در سال 2020 کوچک شد.

    گوپینات در این کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به پشتیبانی کارآمد سیاست گذاری های موثر چین در زمینه های سیاست مالی و پولی و رشد صادرات تاکید کرد: چین در مهار همه گیری کرونا بسیار موفق بوده و نقشی بسیار پراهمیت در باز گرداندن هر چه سریعتر فعالیت به این کشور ایفا کرده است.

    بر اساس پیش بینی مسئولان صندوق بین المللی پول، اقتصاد چین در سال 2022 میلادی با رشد 5.6 درصدی همراه خواهد شد و اقتصاد جهان در سال آتی میلادی نیز 4.2 درصد رشد خواهد داشت.

    با این حال این صندوق با اشاره به تاثیرات نوع جدید ویروس کرونا و تاخیرات احتمالی در توزیع واکسن به عنوان تهدیدات ممکن، می گوید در برخی موارد تردیدهای خاصی وجود دارد.

    از سوی دیگر، «جرمی یورگنس» رییس اجرایی مجمع جهانی اقتصاد (داووس) در مصاحبه ای با رسانه ها تاکید کرد که اقتصاد چین در سال 2020 در شرایط منفی، رشد مثبت خود را حفظ کرد که 10 سال پیش، هیچ کس نمی توانست این توسعه سریع را پیش بینی کند.

    وی گفت: به بیش از 50 شهر و بیشتر استان های چین سفر کرده ام و در 10 سال گذشته، تغییرات و تحولات عظیمی در روند ساخت تجهیزات زیربنایی این کشور تأثیر عمیقی بر من گذاشته است. هیچ کس چنین رشد و پیشرفت سریع و موفقی را در سرزمین چین پیش بینی نمی کرد و در 10 سال آینده، توسعه چین همچنان فراتر از انتظار مردم خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی