عصر بازار

تقویت بانکداری اسلامی قطر با ادغام دو بانک

عصر اعتبار- ادغام بانک‌ مصرف‌الریان قطر با بانک الخلیجی انجام می‌شود. توافق‌نامه ادغام‌ بانک‌های مذکور قطری منعقدو با این رویداد، بانک مصرف‌الریان به بزرگ‌ترین بانک‌های منطقه از لحاظ انطباق با شریعت تبدیل می شود.

تقویت بانکداری اسلامی قطر با ادغام دو بانک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، ادغام بانک‌ مصرف‌الریان قطر با بانک الخلیجی به زودی انجام می‌شود. توافق‌نامه ادغام‌ بانک‌های مذکور قطری منعقد شده است و با این رویداد، بانک مصرف‌الریان به یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های منطقه از لحاظ انطباق با شریعت تبدیل می‌شود.

    توافق انجام شده برای ادغام این دو بانک مشروط به دریافت تأییدیه‌های قانونی و تصویب مصوبات و پذیرش شرایط لازم حل‌وفصل توسط سهامداران بانک‌های مصرف‌الریان و الخلیجی است. هر دو نهاد تا تاریخ تعیین‌شده برای ادغام به طور مستقل به کار خود ادامه می‌دهند.

    بررسی اطلاعات قانونی، مالی و فنی لازم برای ترکیب بانک‌ها انجام شده است که با ادغام قانونی دو بانک مذکور،  بانک الخلیجی منحل می‌شود و کلیه دارایی‌ها و بدهی‌های آن به عنوان بخشی از بانک مصرف‌الریان در نظر گرفته می‌شوند. پس از ادغام، بانک مصرف‌الریان به عنوان یکی از بانک‌های پیشرو در منطقه، مطابق با اصول شریعت اسلامی به کار خود ادامه می‌دهد.

    به گفته رئیس هیأت مدیره بانک، ادغام این دو بانک، معامله مهمی است که به رشد اقتصادی و چشم‌انداز مالی قطر کمک قابل توجهی می‌کند و نشانه‌ای از تعهد ما در ایجاد یک نظام بانکداری قوی‌تر و باثبات‌تر می‌باشد.

    تجربه نشان داده است که با ادغام و ترکیب بانک‌های اسلامی به ویژه در خاورمیانه، شاهد ایجاد و رویش نهادهای مالی اسلامی بزرگتر هستیم که به تبع آن افزایش قابل توجهی در میزان و حجم معاملات را به همراه خواهد داشت. ادغام بانک‌ها، زمینه افزایش کارایی نظام بانکی را ایجاد نموده و امکان توسعه فعالیت‌های مالی در خارج از کشور را فراهم می‌نماید.

    علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی