عصر بازار

ثروتمندترین فرد جهان از سمت خود در شرکت "آمازون" کناره‌گیری کرد

عصر اعتبار- "جف بزوس" مدیرعامل شرکت "آمازون" و ثروتمندترین فرد جهان با ۱۹۰ میلیارد دلار، از سمت خود کناره‌گیری می‌کند، به نظر می‌رسد تغییر رویکرد آمازون به سمت فضای رایانش ابری، عامل این امر بوده است.

ثروتمندترین فرد جهان از سمت خود در شرکت "آمازون" کناره‌گیری کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم؛ "جف بزوس" مدیرعامل شرکت آمازون بعد از 26 سال از سمت خود کناره‌گیری می‌کند؛ جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون با حدود 190 میلیارد دلار ثروتمندترین فرد جهان است و دارایی او از ابتدای سال 2020 تا الان 74 میلیارد دلار بیشتر شده است.

    "جف بزوس" اعلام کرده است که در سه ماهه سوم سال جاری از سمت خود به عنوان مدیرعامل آمازون کناره‌گیری می‌کند، طبق ایمیلی که دیروز 2 فوریه برای کارمندان آمازون ارسال شد، "اندی‌جاسی" جانشین بزوس به عنوان مدیرعامل جدید آمازون انتخاب خواهد شد؛ جاسی رئیس فعلی آمازون وب (AWS)، پلتفرم رایانش ابری این شرکت، از سال 1997 در آمازون بوده است.

    بزوس در این ایمیل گفته است که اندی در داخل شرکت کاملاً شناخته شده است و تقریباً به اندازه من در آمازون بوده است او یک مدیر برجسته خواهد بود که از اعتماد به نفس کامل برای این جایگاه برخوردار است؛ سرویس‌های وب آمازون در سال‌های اخیر، عامل اصلی سود این شرکت بوده است و تقریباً 52 درصد درآمد عملیاتی آمازون از بخش رایانش ابری حاصل شده است.

    انتخاب "اندی جاسی" به عنوان مدیرعامل بعدی آمازون چندان تعجب‌آور نیست چراکه رایانش ابری در حال تبدیل شدن به بزرگترین عامل درآمد آمازون است، همانطور که برای بسیاری از شرکت‌های دیگر مانند مایکروسافت و اوراکل نیز درآمد دارد؛ با توجه به رشد چشمگیر رایانش ابری و انتخاب جاسی به عنوان مدیرعامل آمازون، به نظر می‌رسد شرکت غول‌پیکر فناوری آمازون، چشم‌انداز آینده خود را بر مبنای بخش رایانش ابری تعریف کرده است.

    رایانش ابری اصطلاحی است که امروز مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به فناوری قرار گرفته است اما تعداد کمی از مردم با این موضوع آشنایی دارند؛ تقریباً همه برنامه‌های موجود در تلفن همراه که دارای عملکرد سیستم‌عامل‌های آنلاین هستند به احتمال زیاد بر روی یک سیستم‌عامل رایانش ابری نیز اجرا می‌شوند که ممکن است این رایانش ابری، خدمات وبِ آمازون باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو