عصر بازار

یک معادله و دو مجهول:

۱۵۶۱ بیمه‌ بیکاری‌بگیر در شهری که نیروی کار کم دارد!

عصر اعتبار- مسئول نمایندگی اتاق بازرگانی استان مرکزی در ساوه با اشاره به اینکه این شهرستان با بحران کمبود نیروی کار روبروست، بر ضرورت معرفی واجدین شرایط مقرری بیمه بیکاری به اشتغال در واحدهای صنعتی و تولیدی جویای نیروی کار تاکید کرد.

۱۵۶۱ بیمه‌ بیکاری‌بگیر در شهری که نیروی کار کم دارد!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سعید رضوانی مبود نیروی انسانی را مشکل جدید صنایع دانست و افزود: اغلب واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان ساوه با کمبود نیروی کار مواجه هستند و این کمبود نیروی کار در حالی است که تامین اجتماعی ماهانه حجم قابل توجهی مقرری بیمه بیکاری به کارگران بیکار پرداخت می‌کند و بخشی از دریافت کنندگان مقرری بیمه بیکاری، نیروی انسانی با تجربه و کارآمدی هستند که صنعت شهرستان به توان و نیروی کار آنها و تجربه مفیدشان نیاز مبرم دارد.

    وی بیان کرد: براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی طی 10 ماهه امسال 1561 نفر در شهرستان ساوه مقرری بیمه بیکاری معادل مبلغی بالغ بر 35 میلیارد تومان دریافت می‌کنند که بار مالی سنگینی را بر این سازمان تحمیل می کند.

    رئیس انجمن مدیران صنایع به عوارض اجتماعی خروج نیروی کار از فضای تولید و کار اشاره کرد و افزود: عوارض اجتماعی و اقتصادی نظیر دلسردی از کار، فعالیت در اسنپ و سرمایه‌گذاری در بورس و ... که بتواند شرابط بهتری از نظر درآمدی برای فرد رقم بزند، موجب شده است که بخش قابل توجهی از نیروی کار برای دریافت مقرری بیمه بیکاری از فضای تولید و اشتغال در صنایع با وجود تقاضای بسیاری برای جذب نیروی کار، کناره‌گیری کنند.

    وی خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای برون رفت از این مشکل شد و افزود: قانون تکلیف کرده است وقتی یک واحد تولیدی نیاز به نیروی کار دارد باید فردی که بیمه بیکاری دریافت می‌کند برای اشتغال در این صنعت معرفی شود و در صورت امتناع فرد، بیمه بیکاری او قطع شود.

    رضوانی افزود: با وجود اینکه بخشی از سرمایه سازمان تامین اجتماعی صرف پرداخت مقرری بیمه بیکاری می شود، اما مشمولین دریافت بیمه بیکاری برای اشتغال مجدد به صنایع معرفی نمی شوند. اداره کار به عنوان متولی صدور حکم برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری و تامین اجتماعی به عنوان پرداخت کننده این مقرری مکلفند طبق قانون این افراد را برای کار به واحدهای تولیدی و صنعتی جویای نیروی انسانی معرفی کنند.

    وی تصریح کرد: بحران کمبود نیروی کار در صنایع ساوه به حدی است که مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی آگهی و درخواست نیروی کار بالای 45 سال سن و  با حداقل مدرک تحصیلی را منتشر می‌کنند ولی با این وجود همچنان با کمبود نیروی انسانی به عنوان چالش اخیر صنایع مواجه هستیم.

    مسئول نمایندگی اتاق بازرگانی استان مرکزی در ساوه همچنین خواستار تفویض اختیارات برای انجام امورات اداری مربوط به صنایع در شهرستان و عدم تردد به مرکز استان با فعالیت اتاق صنعت و معدن مستقر در شهر صنعتی کاوه ساوه شد.

    وی در ادامه گفت: وضعیت صنایع شهرستان نسبت به گذشته بهتر است اما نیاز به بستر مناسب‌تر و تامین زیرساخت‌ها برای رونق بیشتر دارند تا اتفاقات بهتری بیفتد و با همدلی و هم افزایی می توان بر مشکلات فائق آمد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو