عصر بازار

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران:

انهدام باند کلاهبرداری با ترفند برنده شدن در قرعه کشی

عصر اعتبار- رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از کشف یک پرونده برداشت غیرمجاز با ترفند «برنده شدن در قرعه کشی» خبر داد و گفت: اعضای ۶ نفره این باند کلاهبرداری شناسایی و دستگیر شدند.

انهدام باند کلاهبرداری با ترفند برنده شدن در قرعه کشی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سرهنگ سیدنظام موسوی با اشاره به شکایت یکی از شهروندان ساکن غرب استان تهران به پلیس فتا استان مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با بنده از طریق برنامه واتس اپ تماس برقرار کرده، افزود: در قرعه‌کشی اپراتور همراه اول برنده جایزه پنج میلیون تومانی شده اید و سپس با روش های مختلف مرا مجاب کرده که پای دستگاه خود پرداز بروم و پس از تعریف رمز اینترنتی  توسط بنده و اخذ اطلاعات کارت عابربانک، طی چهار مرحله از حساب من پول برداشت کرده است.

    وی ادامه داد: کارآگاهان سایبری با هماهنگی لازم و اقدامات فنی و پلیسی ضمن زدن رد مجرم  و شناسایی مخفیگاه متهم، وی را طی یک عملیات سایبری موفق دستگیر کردند.  با استعلام صورت گرفته مشخص شد وجوه سرقتی از کارت شاکی به حساب خانمی واریز شده است که پس از هماهنگی قضایی نامبرده با شگردهای خاص پلیسی احضار شد و در تحقیقان به عمل آمده گفت که همسر بنده اعتیاد شدید به مواد مخدر دارد و درحال حاضر در زندان است، از اعتماد من سوء استفاده کرده و کارت های بانکی و سیم کارت من را در اختیار شخصی قرار داده است.

    رئیس پلیس فتا غرب استان تهران ادامه داد:  با اقدامات فنی انجام شده و هماهنکی مقام قضایی، متهم در یک عملیات غافلگیرانه در شهر قدس دستگیر شد. مجرم پس از انتقال به اداره پلیس ابتدا اقدامات مجرمانه خود را انکار کرد اما پس از مواجه با ادله دیجیتال و مستندات پرونده لب به اعتراف گشود و اقرار کرد با همکاری افراد دیگر اقدام به کلاهبردای کرده است، با اخذ نیابت قضایی واعزام اکیپی ازمامورین، با تعقیب و مراقبت یک هفته ای محل، متهمان مورد شناسایی قرار گرفته و دستگیر شدند.

    موسوی با اشاره به متلاشی شدن این باند کلاهبرداری 6 نفره به هموطنان هشدار داد: با توجه به فعال شدن رمز پویا مشتریان بانک‌ها، کلاهبرداران به ترفند مهندسی اجتماعی و تبلیغات اغوا کننده روی آوردند و با ترفندهای لازم اطلاعات بانکی آن‌ها را دریافت می‌کنند. در این فضا کاربران نیز باید محتاط باشند و فریب وعده‌های دروغین را نخورند که یکی از این وعده‌ها پیامک‌های کذب تحت عنوان «برنده شدن در انواع قرعه کشی» است.

    وی گفت: شهروندان به هیچ عنوان به این گونه پیامک‌ها یا تماس‌ها اعتنایی نکنند زیرا بطور قطع اینگونه تماس‌ها و پیامک‌های دریافتی راهی برای به دام انداختن و خالی کردن حساب‌های بانکی از طرف کلاهبردارن است؛ متاسفانه در مواردی به فرد مال باخته اعلام می شود برنده قرعه کشی شده، وی را با بهانه های مختلف پای دستگاه ATM کشانده و اهداف خود را عملی می کنند

    رئیس پلیس فتا غرب استان تهران آگاهی ‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی را از اولویت‌های پلیس فتا برشمرد و به هموطنان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه  به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو