عصر بازار

اتحادیه اروپا:

رشد اقتصادی اروپا کمتر از پیش بینی قبلی خواهد بود

عصر اعتبار- کمیسیون اروپا برآورد خود از رشد اقتصادی امسال اتحادیه اروپا را ۰.۲ درصد کاهش داد.

رشد اقتصادی اروپا کمتر از پیش بینی قبلی خواهد بود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، با توجه به باقی ماندن شرایط کرونایی و وادار شدن دولت های اروپایی به اعمال محدودیت های جدید، اتحادیه اروپا برآورد خود از رشد کشورهای عضو اتحادیه را در سال 2021 کاهش داد. طبق گزارش جدید کمیسیون اروپا، متوسط رشد اقتصادی 19 کشور عضو منطقه یورو 3.8 درصد خواهد بود که نسبت به برآورد قبلی 0.8 درصد بیشتر است اما رشد اقتصادی اتحادیه اروپا به جای 3.9 درصد قبلی، 3.7 درصد پیش بینی شده است.

    اتحادیه اروپا انتظار دارد تا سال 2022 سطح اقتصاد این اتحادیه به زمان قبل از کرونا باز گردد اما روند احیای اقتصاد در برخی از کشورها طولانی تر خواهد بود. پاولو جنتیلونی- کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا گفت: ما هنوز دردهای اقتصادی همه گیری را با خود همراه داریم و پیامدهای اجتماعی و اقتصادی کرونا کاملا آشکار هستند. هنوز به پایان کار نرسیده ایم اما به فرجام کار امیدوارم.

    به گفته کمیسیون اروپا شرایط کرونا روز به روز در حال تغییر است و به همین دلیل هم پیش بینی دقیق اقتصادی ممکن نیست. این پیش بینی با این فرضیه بنا شده که محدودیت ها تا ماه مارس ادامه پیدا خواهد کرد.

    در بین کشورهای مختلف، رشد اقتصادی آلمان 3.2 درصد و فرانسه 3.1 درصد پیش بینی شده است. ایتالیا که باز هم با بحران سیاسی درگیر شده است احتمالا به رشد 3.4 درصدی دست خواهد یافت. بانک مرکزی اروپا تاکنون 750 میلیارد یورو ( بیش از 900 میلیارد دلار) نقدینگی به بازارها تزریق کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی