عصر بازار

مدیر عامل بانک توسعه تعاون:

فعالیت گروه مالی توسعه تعاون در تکمیل فرآیندهای نوین مالی

عصر اعتبار- مدیر عامل بانک توسعه تعاون به تبیین فعالیت گروه مالی توسعه تعاون در تکمیل فرآیندهای نوین مالی بخش تعاون پرداخت.

فعالیت گروه مالی توسعه تعاون در تکمیل فرآیندهای نوین مالی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، حجت اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه مجمع سالیانه گروه مالی توسعه تعاون اظهار داشت: این شرکت به عنوان یکی از شرکت های تابعه بانک توسعه تعاون مطرح است و بر اساس مکانیزم‌های نوین بازارهای پول و سرمایه، ماموریت‌های مهمی در راستای نقش‌آفرینی در بخش تعاون برای آن تعریف شده است.

    مهدیان گفت: شرکت‌های تابعه بانک توسعه تعاون با هدف تکمیل زنجیره ارزش و در راستای هم‌افزایی جهت دستیابی به اهداف توسعه‌ای بانک و تقویت بازار تعاونی‌ها در حال فعالیت هستند.

    وی افزود: همزمان با سرعت گرفتن روز افزون مبادلات مالی و پیچیدگی معاملات، لزوم شکل گیری فرآیندهای جدید برای تامین نیازهای مالی بازیگران بازار مشخص گردیده است و ابزارها و راهکارهای متنوعی در بازارهای پولی و مالی شکل گرفته است.

    مهدیان تصریح نمود: نهادهای مالی از قبیل شرکت های سرمایه گذاری، تامین سرمایه، صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های پردازش اطلاعات مالی در بازار مالی کشور مشغول به فعالیت هستند و در صورت عملکرد صحیح منجر به افزایش عمق بازار، پوشش ریسک ها و کاهش هزینه های سرمایه گذاری می شوند.

    وی خاطر نشان کرد: نگاه سنتی به بانکداری و رابطه ساده و خطی فیمابین ارائه دهنده اعتبار و دریافت کننده اعتبار پاسخگوی مدل های پیچیده اقتصادی نیست و از این رو  ایجاد نهادهای مالی کارآمد، بکارگیری ابزارها و روش های نوین جهت پاسخگویی به نیازهای مالی بازیگران بازارهای تعاونی ها ضروری به نظر می‌رسد.

    مهدیان افزود: با بروز این ضرورت‌ها، گروه مالی توسعه تعاون مشغول فعالیت شده است و این شرکت به عنوان یکی از نهادهای نوین مالی در مدلهای جدید مهندسی مالی قابلیت نقش آفرینی دارد.

    مدیر عامل بانک توسعه تعاون ضمن بررسی عملکرد شرکت طی چند سال اخیر افزود: گزارش حسابرسی شرکت طی دوره یکساله مالی اخیر نیز گویای عملکرد شفاف، هدفمند، کارآمد و از منظر توسعه‌ای بوده است و گزارش حسابرسی نیز دلالت بر وضعیت مطلوب صورت‌های مالی شرکت دارد.

    سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون ترکیب موجود نیروی انسانی مدیریتی و تخصصی گروه مالی توسعه تعاون را کارآمد اعلام نمود و افزود: نهادهای ناظر بازار پول و سرمایه به ویژه بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار بر نقش مهم نهادهای نوین مالی تاکید ورزیده‌اند و از این رو تنوع‌بخشی به خدمات و سرویس‌های شرکت در دستور کار قرار گرفته است.

    امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در این جلسه گفت: راه‌اندازی پروژه‌های تولیدی و اقتصادی به ویژه پروژه‌های بزرگ، نیازمند سیستم دقیق تامین مالی است و تدابیر و اقدامات نوآورانه در حوزه مالی و بانکی در استمرار حرکت توسعه‌ای بانک برای تقویت بازار تعاون و کارآفرینی تاثیرگذار است.

    در این جلسه که با حضور عباس نجفی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون، حسن شریفی معاون عملیات بانکی ، محمد ذوالفقاری معاون مالی و پشتیبانی و رامین نجمی رییس اداره کل سرمایه بانک توسعه تعاون همراه بود، هاشم بوذرجمهر مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت گروه مالی توسعه تعاون و میثم درخشنده  رییس و  محمد رضا اکبری عضو هیات مدیره این شرکت توضیحاتی در خصوص عملکرد شرکت ارائه دادند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی