عصر بازار

عضو کمیسیون تلفیق مجلس خبر داد

اختصاص ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

عصر اعتبار- یک عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از تصمیم‌گیری برای اختصاص ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به منظور همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

اختصاص ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مجتبی یوسفی با اشاره به آخرین تصمیمات کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حدود دو ماه گذشته، 45 عضو کمیسیون تلفیق حتی در روزهای تعطیل مشغول بررسی و تصویب بودجه سال آینده بودند.

     وی افزود: دولت پیشنهاد کرده بود برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، 90 هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص یابد اما کمیسیون تلفیق این بودجه را 60 هزار میلیارد تومان افزایش داد و به 150 هزار میلیارد تومان رساند.

    عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه پروژه‌های عمرانی در مناطق محروم تصریح کرد: برای بودجه پروژه‌های عمرانی در مناطق محروم به ویژه استان‌هایی مثل خوزستان و سیستان و بلوچستان، 50 هزار میلیارد تومان اختصاص داده شد که 18 هزار میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی پروژه‌های آب و فاضلاب و راه و 32 هزار میلیارد تومان از آن برای اشتغال است و سهم استان خوزستان نیز یک هزار و 500 میلیارد تومان مازاد بر اعتبارات سنواتی است.

    یوسفی در خصوص وضعیت خودروهای پلاک اروند در خوزستان گفت: بر اساس قوانین بالادستی، تبدیل خودروهای پلاک منطقه آزاد به پلاک ملی ممنوع بود اما در کمیسیون تلفیق مصوب شده است که با پرداخت عوارض می‌توان خودروهای پلاک اروند را به پلاک ملی تبدیل کرد. این مساله 10 سال بلاتکلیف مانده بود که سرانجام در خصوص آن تصمیم‌گیری شد.

    وی افزود: در حوزه مسائل شهری و شهرداری‌ها نیز برای اولین بار 500 میلیارد تومان به بحث آب‌های سطحی و با اولویت استان‌های جنوبی از جمله خوزستان، بوشهر و هرمزگان اختصاص داده شد.

    نماینده اهواز گفت: امسال دستوری گرفته شد تا 500 میلیارد تومان به متروی اهواز اختصاص یابد. برای سال آینده نیز 1500 میلیارد تومان برای متروی کلانشهرها اختصاص خواهد یافت.

    وی که در یک بخش خبری تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: امیدواریم هرچه سریع‌تر شاهد تعیین تکلیف قرارداد متروی اهواز با پیمانکار قبلی باشیم یا اینکه شهرداری، پیمانکار جدیدی بگیرد تا این اعتبارات بازگشت داده نشوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی