عصر بازار

قالیباف:

حداکثر اصلاحات ممکن در بودجه ۱۴۰۰ به نفع معیشت مردم است

عصر اعتبار- رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بودجه فعلی بودجه مطلوب مجلس نیست، گفت: دولت یک گام در تعامل با مجلس به نفع مردم برداشت و ما نیز از بخشی از اصلاحات خود چشم‌ پوشی کردیم تا اختلافات مانع حل مشکلات مردم نشود.

حداکثر اصلاحات ممکن در بودجه ۱۴۰۰ به نفع معیشت مردم است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد باقر قالیباف در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک ولادت امام جواد (ع) اظهار کرد: بودجه کشور وارث چند دهه عملکرد اقتصادی دولت‌ها است و بخش قابل توجهی از اشکالات ساختاری در اقتصاد کشور به علت در اولویت نبودن اصلاح ساختار بودجه است. لایحه بودجه سال 1400 نیز طبق همین عادت دیرینه و حتی بیش از اشکالات ساختار مرسوم دارای مشکلات جدی بود و معیشت مردم را در معرض آسیب قرار می‌داد.

    رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند طی شده بین مجلس و دولت در مورد بودجه سال 1400 گفت: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اصلاحات مهمی در این لایحه اعمال کرد و راه تحول بودجه به نفع مردم را به دولت نشان داد، اما از آنجا که دولت در نهایت مجری بودجه بود به این نتیجه رسیدیم که دولت می‌تواند با اجرای بد و ناقص بهترین تصمیم‌ها، فرصت اصلاحات ضروری را به آسیبی علیه معیشت مردم تبدیل کند. به همین دلیل نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفتند اصلاحات بودجه به عهده دولت گذاشته شود.

    قالیباف اضافه کرد: مسئولان اجرایی نیز با توجه به توان و اراده فعلی دولت تغییرات لازم را در لایحه اعمال کردند در نتیجه این فرآیند و رایزنی‌های صورت گرفته خوشبختانه دولت بخشی از اصلاحات مورد نظر را اعمال کرد و در تعامل با مجلس شورای اسلامی به نفع مردم گام برداشت و مجلس نیز چندین گام برداشت و از بخشی از اصلاحات مدنظر خود چشم پوشی کرد تا در این شرایط اختلافات، مانع از شنیده شدن صدای واحد ما برای حل مشکلات مردم نشود.

    رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بودجه پیش‌روی ما بودجه مطلوب مجلس نیست، تصریح کرد: در عین حال با توجه به ظرفیت‌های اجرایی و در تعامل با دولت حداکثر اصلاحات ممکن به نفع معیشت مردم در این بودجه اعمال شده است. از اعضای کمیسیون تلفیق که در چند روز گذشته به صورت سه شیفت و حتی در روزهای تعطیل وظیفه خطیر تکمیل اصلاحات را برعهده داشتند تشکر می‌کنم.

    قالیباف در پایان نطق خود با اشاره به دلداری مردم زلزله زده شهرهای دنا و سی‌سخت از دولت و دستگاه‌های اجرایی خواست که نسبت به مشکلات ناشی از زلزله کوشا باشند و ضمن تشکر از تلاش نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد دستور داد که کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی کارگروهی تشکیل دهد و مشکلات مردم در آن منطقه را نظارت کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی