عصر بازار

ابعاد مثبت و منفی افزایش وام ازدواج

عصر اعتبار- افزایش وام ازدواج از یک سو، کمک هزینه خوبی برای زوجین خواهد بود اما از سوی دیگر، ممکن است زوجین دارای شغل نباشند و بازپرداخت وام برای آنها سنگین باشد.

ابعاد مثبت و منفی افزایش وام ازدواج
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان اینکه هر طرحی وقتی ارائه می‌شود باید به تمام جوانب آن توجه شود، اظهار کرد: افزایش وام ازدواج هم جنبه مثبت و هم جنبه منفی دارد که اگر نقاط ضعف را برطرف کنیم، در این صورت آثار مثبت بیشتری خواهد داشت.

    مرتضی اکبری در گفت وگو با ایبِنا تصریح کرد: افزایش وام ازدواج از یک سو، کمک هزینه خوبی برای زوجین خواهد بود و ترویج ازدواج از آثار مثبت اجتماعی آن خواهد بود.

    وی ادامه داد: اما از سوی دیگر، ممکن است زوجین دارای شغل نباشند و بازپرداخت وام برای آنها سنگین باشد. در نتیجه برخی اقشار توان استفاده از این وام را ندارند و بیشتر به وام فروشی روی می آورند.

    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: بنابراین باید سقفی را مشخص کرده اما رقم مشخصی را تکلیف نکنیم، بلکه با توجه به توان فرد که امکان بازپرداخت تسهیلات را دارد مبلغ مشخص شود. مورد بعدی موضوع ضامنین وام است که به دلیل افزایش مبلغ وام و شرایط زوجین در ابتدای زندگی مشترک، خیلی‌ها نمی پذیرند که ضمانت کنند.

    اکبری تصریح کرد: موضع مهم بعدی، منابع قرض الحسنه است که به دلیل تورم موجود در کشور، به شدت رو به کاهش و از سوی دیگر حجم تقاضا برای تسهیلات به شدت در حال رشد است که این عدم تعادل باعث صف‌های طولانی در پشت بانک‌ها می‌شود و به همین منظور به دلیل منابع محدود، شاید بانک‌ها نتوانند به سرعت تسهیلات وام ازدواج را پرداخت کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی