عصر بازار

جدول نرخ تورم دهک‌های هزینه‌ای در بهمن ۹۹

عصر اعتبار- نرخ تورم دهک‌های هزینه‌ای کشور در بهمن ماه سال‌جاری بین ۳۲ درصد در دهک اول تا ۴۱.۳ درصد در دهک دهک در نوسان است؛ با این حال نرخ تورم ۹ دهک زیر ۴۰ درصد و تنها دهک دهم بالای ۴۰ درصد به ثبت رسیده است.

جدول نرخ تورم دهک‌های هزینه‌ای در بهمن ۹۹
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، نگاهی بر جزئیات تغییرات تورمی در دهک های هزینه ای، بیانگر نوسان تورم در بازه 32 تا 41.3 درصد است. در این میان، دهک اول جامعه با نرخ تورم سالانه 32 درصد در کمترین سطح قرار دارد و دهک دهم هزینه ای در جامعه با نرخ تورم سالانه 41.3 درصد، در صدر شاخص قیمت مصرف کننده در این مدت است.

    همچنین تورم سالانه منتهی به بهمن ماه سال جاری، در بخش خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات، در کل کشور 34.7 درصد اعلام شده است.   در این بخش هزینه ای، دهک دوم با 36.8 درصد بیشترین نرخ تورم و دهک دهم با 32.3 درصد کمترین نرخ تورم سالانه را در بر دارند.

    بر اساس این گزارش، در بهمن ماه 1399، نرخ تورم سالانه کالاهای غیر خوراکی و خدمات 34 درصد در کل کشور اعلام شده است. به گونه ای که کمترین نرخ تورم سالانه کالاهای غیرخوراکی برای دهک دوم با 29 درصد و بیشترین نرخ تورم نیز برای دهک دهم 43.6 درصد با 43.6 درصد برآورد شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی