عصر بازار

برای قرار گرفتن در بین ثروتمندان جهان چه قدر پول باید داشت؟

عصر اعتبار- بیش از ۲۱۰۰ نفر در جهان در حال حاضر میلیاردر هستند.

برای قرار گرفتن در بین ثروتمندان جهان چه قدر پول باید داشت؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در حالی که تعریف عده ای از ثروتمند بودن داشتن خانه و خودرو لوکس و یک حساب بانکی با مانده بالا است، برای قرار گرفتن در بین یک درصد جمعیت ثروتمند جهان باید خیلی بیشتر ثروت داشت. در حالی که بسیاری از افراد در نتیجه کرونا شغل خود را از دست دادند و یا با کاهش شدید ثروت خود مواجه شدند، برخی از ثروتمندان ثروت خود را به میزان چشمگیری افزایش دادند. 

    بانک کردیت سوییس در گزارش خود از ثروتمندان جهان نوشت: تا پایان اکتبر 2020 تعداد افراد دارای ثروت یک میلیارد دلار و بالاتر در جهان 2189 نفر بوده که در مقایسه با جمعیت 7.8 میلیارد نفری جهان میزان خیلی کمی است. این افراد در مجموع بیش از 4.7 تریلیون دلار ثروت در اختیار دارند. در استرالیا دو میلیون نفر که دو دهک بالای جامعه را هم تشکیل می دهند به طور میانگین 3.2 میلیون دلار استرالیا ثروت دارند. 

    همچنین در شرایطی که کرونا روی درآمد میلیون ها شهروند این کشور تاثیر گذاشته و حدود 1.8 میلیون نفر نیز به طور دائمی شغل خود را از دست داده اند، ثروتمندان هم در آمریکا و هم در جهان از فرصت کرونا برای افزودن به ثروت خود استفاده کرده اند تا جایی که اکنون مجموع ثروت 400 فرد ثروتمند نخست جهان به 3.2 تریلیون دلار رسیده است. آمریکا و چین به ترتیب بیشترین تعداد افراد میلیاردر را در جهان دارند.

    به گفته این بانک سوییسی برای قرار گرفتن در یک دهک ثروتمندان جهان باید حداقل 308 هزار دلار در سال درآمد داشت. 

    ثروتمندترین فرد حال حاضر جهان جف بزوس- مدیرعامل و بنیان گذار آمازون- با بیش از 185 میلیارد دلار ثروت است. برای قرار گرفتن در بین 50 ثروتمند نخست جهان باید حداقل 28.9 میلیارد دلار ثروت، 100 ثروتمند نخست حداقل 19.3 میلیارد دلار ثروت و 200 ثروتمند نخست جهان حداقل 11.4 میلیارد دلار ثروت داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی