عصر بازار

در بازارهای مالی جهان ثبت شد؛

جهش سریع سود اوراق قرضه آمریکا به بالاترین سطح ۱ ساله

عصر اعتبار- سود اوراق قرضه آمریکا به سرعت به بالاترین سطح خود در ۱ سال اخیر جهش کرد و باعث ایجاد اضطراب در بازارهای مالی جهان شد.

جهش سریع سود اوراق قرضه آمریکا به بالاترین سطح ۱ ساله
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از مهر، سود اوراق قرضه آمریکا به سرعت به بالاترین سطح خود در 1 سال اخیر جهش کرد و باعث ایجاد اضطراب در بازارهای مالی جهان شد.

    سود اوراق 10 ساله آمریکا که بنچ‌مارک سود اوراق قرضه بین‌المللی به حساب می‌آید، به 1.614 درصد جهش کرد که این، بالاترین سطح از 14 فوریه 2020 تا کنون است.

    جهش سریع سود این اوراق نگرانی‌های جدی‌ای در سرمایه‌گذاران به وجود آورد. آنها نگران این هستند که افزایش سود  این اوراق بیشتر به علت رشد تورم بوده باشد تا ریکاوری اقتصادی در آن اثرگذار شود.

    نرخ بهره اوراق 10 ساله در پایان سال 2020 میلادی در زیر 1 درصد باقی مانده بود و در پایان ژانویه هم به 1.09 درصد رسیده بود؛ بنابراین حرکت رو به بالای بیش از 50 صدم درصدی (نیم درصدی) سود این اوراق، آن هم ظرف تنها 2 ماه از نظر سرمایه‌گذاران بازار اوراق بسیار سریع به حساب می‌آید.

    نرخ سود اوراق 5 ساله آمریکا هم که انعکاسی از توقع بازار از نرخ تورم در آینده نزدیک است به 2.38 درصد جهش کرد که این بالاترین سطح این شاخص از قبل از بحران مالی بزرگ 2008 تا کنون است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی