عصر بازار

سکه کانال ۱۱ میلیونی را از دست داد

عصر اعتبار- امروز قیمت طلا و سکه نسبت به دیروز کاهش یافت و سکه کانال ۱۱ میلیون تومانی را از دست داد. رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: علت آن کاهش قیمت انس جهانی، ارز و همچنین تقاضای کم مردم برای طلا و سکه است.

سکه کانال ۱۱ میلیونی را از دست داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه امروز 12 اسفند 99 نسبت به دیروز کاهش داشت. بر این اساس سکه امروز کانال 11 میلیون تومانی را از دست داد. اما علت کاهش قیمت طلا و سکه چه بود؟

    ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به تجارت‌نیوز می‌گوید: علت آن کاهش قیمت انس جهانی طلا، ارز و همچنین تقاضای کم مردم برای طلا و سکه است. مجموع این عوامل باعث کاهش قیمت طلا و سکه بوده و بازار با یک رکود مواجه است.

    آنطور که رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید قیمت طلا و سکه فردا هم تغییر نمی‌کند و احتمالا نرخ آن مشابه امروز است و تغییری نمی‌کند.

    دیروز هم نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران هم گفته بود: در روزهای پایان سال تقاضا برای خرید طلا وجود ندارد. با افزایش تولید واکسن کرونا و بهتر شدن شرایط کرونایی در جهان، پیش‌بینی می‌شود انس جهانی طلا روند کاهشی پیدا کند. همچنین احتمال دارد فردا با کاهش انس جهانی، قیمت طلا و سکه هم ارزان شود.

    ابراهیم محمدولی درباره آخرین قیمت‌های امروز طلا و سکه می‌گوید: یک گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 57 هزار و 500 تومان است. قیمت سکه طرح قدیم 10 میلیون و 650 هزار تومان و سکه طرح جدید 10 میلیون و 950 هزار تومان قیمت خورده است. سکه‌های یک گرمی هم دو میلیون و 300 هزار تومان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی