عصر بازار

طلا به ۹۰۰ هزار تومان می‌رسد؟

عصر اعتبار- طلای ۱۸ عیار نسبت به روز پنج‌شنبه با پنج هزار تومان کاهش به یک میلیون و ۱۵ هزار تومان رسید. نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران می‌گوید: کاهش قیمت سکه مردم را نگران کرده است. به همین دلیل سکه‌های خانگی روانه بازار شدند. پیش‌بینی می‌شود فردا قیمت طلا و سکه ثابت باقی بماند.

طلا به ۹۰۰ هزار تومان می‌رسد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تجارت‌نیوز، در نخستین روز از هفته سوم اسفند طلا و سکه ارزان شد. علت کاهش قیمت طلا چیست؟ به گفته نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران، کاهش 14 دلاری انس جهانی طلا و رسیدن به کانال یک هزار و 701 دلار، کاهش قیمت دلار و نبود تقاضا سه عاملی اصلی است که باعث شد قیمت طلا در بازار ایران ارزان شود.

    علاوه بر طلا کاهش قیمت سکه و حباب سکه محسوس است. محمد کشتی‌آرای معتقد است در آستانه سال نو قیمت سکه نسبت به سال‌های گذشته کاهش زیادی پیدا کرده است.

    دلیل کاهش قیمت سکه در بازار چیست؟ محمد کشتی‌آرای می‌گوید کاهش قیمت طلا در بازار جهانی و داخل مردم را نگران کرده که مبادا قیمت‌ها بیش از این افزایش یابد. برای همین آنها سکه‌هایی را که در سال‌های گذشته خریده بودند، حالا روانه بازار کرده‌اند. بنابراین عرضه سکه‌های خانگی بیشتر از تقاضا برای آنهاست.

    حباب سکه به 300 هزار تومان رسید
    آیا فروش سکه‌های خانگی به دلیل وضعیت بد معیشت مردم است یا تداوم کاهش قیمت طلا و سکه مردم را نگران کرده است؟ نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران پاسخ داد: عرضه سکه‌های خانگی ارتباطی به بد شدن وضعیت معیشت مردم ندارد، چراکه تعداد عرضه سکه‌های خانگی زیاد است. در گذشته مردم این سکه‌ها را خریدند تا سود بیشتری نصیب‌شان شود اما به دلیل تداوم کاهش قیمت طلا مجبور شدند که تعداد زیادی از آنها را روانه بازار کنند.

    به گفته کشتی‌آرای به دلیل عرضه سکه‌ها به بازار حباب سکه به 300 هزار تومان رسیده است. پیش‌بینی می‎‌شود به دلیل بسته بودن بازارهای جهانی فردا قیمت فعلی طلا و سکه ثابت باقی بماند.

    انواع سکه چقدر ارزان شد؟
    کاهش قیمت دلار و انس جهانی، سکه را چقدر ارزان کرد؟ کشتی‌آرای در پاسخ به این سوال توضیح می‌دهد طلای 18 عیار با پنج هزار تومان کاهش نسبت به روز پنج‌شنبه به قیمت یک میلیون و 15 هزار تومان رسید. سکه طرح جدید با 250 هزار تومان کاهش به قیمت 10 میلیون و 400 تومان معامله شد.

    نیم سکه و ربع سکه نسبت به دو روز گذشته با 100 هزار تومان کاهش به ترتیب با قیمت 6 میلیون و 150 هزار تومان و 3 میلیون و 850 هزار تومان فروخته شد. سکه گرمی هم روند ثابتی داشت و با قیمت 2 میلیون و 250 هزار تومان معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو