عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

کارنامه قابل دفاع بانک مرکزی در سال ۹۹

نقدینگی و ابرتورم مهار شد

عصر اعتبار- یک نماینده مجلس با اشاره به عملکرد امسال بانک مرکزی در تامین ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی، مهار نقدینگی و جلوگیری از بروز ابرتورم را از اقدامات مهم این بانک برشمرد.

کارنامه قابل دفاع بانک مرکزی در سال ۹۹
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، شهباز حسن‌پوربیگلری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره راه‌های جلوگیری از روی دادن ابرتورم در سال 1400 با توجه به کسری بودجه و قابلیت رشد نقدینگی گفت: سال 99 مسئولان نظام با مشکلات و معضلات عدیده‌ای روبرو بودند که بحث کرونا یکی از همین موارد است. گسترش ویروس کووید 19 بسیاری از کشورها را فلج کرد، اما به لطف خدا و تلاش شبانه‌روزی مجموعه دست اندرکار در این زمینه موفق شدیم با تمام سختی‌ها، خوشی‌ها و ناخوشی‌ها این سال را با کارنامه قابل قبولی به آخر برسانیم.

    وی در ادامه اضافه کرد: برای سال 99 ابرتورمی مورد پیش‌بینی قرار گرفته بود که گذر از آن را گرچه غیرممکن اعلام نکردند، اما بسیار سخت عنوان شد، در هر صورت آن ابرتورم کشور را درگیر نکرد. البته جمله فوق به این معنا نیست که مردم به لحاظ تورم فاقد مشکل و گرفتاری هستند، ولی بانک مرکزی موفق شد ارز مورد نیاز مایحتاج و معیشت مردم را از طریق فراهم کردن بخشی از اقلام کالاهای اولیه برای کارخانجات فراهم آورد، از همین جهت باید به تمامی تلاشگران عرصه اقتصادی خسته نباشید و دست‌ مریزاد گفت.

    این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن اشاره به شرایط اقتصادی در سال 1400 یادآور شد: مدیریت اقتصادی سال آینده نیاز به یک هماهنگی، انسجام و وحدت بیشتری نسبت به سال جاری در کشور دارد تا بتوان جلوی گرانی‌ها و تورم لجام گسیخته را گرفت و آن را به کنترل در آورد. از این جهت باید به همکاران در بانک مرکزی اعتماد کرد تا بتوانند با همراهی سایر وزارتخانه‌ها مخصوصا صمت، جهاد و اقتصاد همچنین رایزنی‌های مراجع دیپلماسی کشور در وزارت امور خارجه برای آزاد شدن ارزهای بلوکه شدن و کاربرد آن‌ها در زمینه تولید موفق شود.

    بیگلری در ادامه تاکید کرد: تولید باید کار اصلی تمامی دست‌اندرکاران کشور قرار گیرد تا در نتیجه افزایش آن صادرات هم رونق گیرد و ارز بیشتری به کشور وارد شود تا کالاهای مورد نیاز از این طریق به وفور در بازار یافت شود.

    این نماینده مجلس در این رابطه اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، برای سال آینده جای هیچ نگرانی نیست و امید می‌رود سالی پر از خیر و برکت برای ملت بزرگوار ایران باشد، حتی شاید به جرات بتوان گفت سال 1400 به مراتب از سال 1399 برای همکاران در بانک مرکزی به جهت حل مشکلات آرامش بیشتری به دنبال خواهد داشت.

    وی توصیه‌های خود را به بانک مرکزی تحت عنوان یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس چنین بیان کرد: عملکرد بانک مرکزی تا به امروز خوب و قابل دفاع بوده است، البته هر کار بزرگی بدون ایراد نیست، اما به طور کلی کار این نهاد پولی کشور مثبت و رو به رشد بوده و کنترل نقدینگی یکی از موفقیت‌های آن به حساب می‌آید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو