عصر بازار

آیا امکان دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی بدون خرید لوازم خانگی برای بازنشستگان وجود دارد؟

عصر اعتبار- مرتضایی‌فرد گفت: اعتبارات طرح خرید قسطی لوازم خانگی برای بازنشستگان کشوری خارج از صندوق است.

آیا امکان دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی بدون خرید لوازم خانگی برای بازنشستگان وجود دارد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمود مرتضایی‌فر مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری درباره جزئیات پرداخت وام برای خرید لوازم خانگی به بازنشستگان در سال 99، اظهار کرد: صندوق بازنشستگی کشوری در طرح یاری برای حمایت از بازنشستگان با شرکت انتخاب تفاهم نامه‌ای را به امضا رساند تا تسهیلات خرید لوازم خانگی را به بازنشستگان اختصاص دهد.

    وی افزود: از اواخر مهر ماه سال 99 این طرح آغاز شد و هنوز هم ادامه دارد، 30 هزار نفر از بازنشستگان تاکنون از این تسهیلات بهره‌مند شدند، و حدود هزار میلیاد تومان خرید تقسیطی انجام شده است و مبلغ تسهیلات 30 تا 50 میلیون تومان است. همچنین بازپرداخت این تسهیلات 5 ساله و کارمزد آن 10 درصد است.

    مرتضایی‌فرد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه امکان اختصاص این رقم بدون خرید لوازم خانگی وجود دارد؟ گفت: در این طرح صندوق بازنشستگی کشوری آورده‌ای ندارد و یا از بانک مبلغی را برای اختصاص تسهیلات دریافت نکرده است در این طرح، توافقی بین بانک صادرات و شرکت انتخاب انجام شده است که بابت این طرح اعتباری را دریافت کنند و از محل اعتبارات صندوق هم نبود.

    مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه این خدمات تماما با اعتبارات خارج از صندوق بازنشستگی کشوری بوده است، ادامه داد: به همین دلیل امکان دریافت این مبلغ وجود ندارد و بازنشستگان حتما برای دریافت این تسهیلات باید لوازم خانگی خرید کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی