عصر بازار

پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان وام اشتغال به جوانان در سه سال اخیر

عصر اعتبار- وزارت ورزش وجوانان در راستای حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی جوانان با انعقاد قرارداد با صندوق کارآفرینی امید وبانک قرض‌الحسنه رسالت، ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال وکارآفرینی به جوانان واجد شرایط تا پایان سال ۹۹ اعطا کرده که از این طریق نزدیک به هفت هزار نفر شاغل شده‌است.

پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان وام اشتغال به جوانان در سه سال اخیر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، یکی از مهمترین اقدامات وزارت ورزش و جوانان در حوزه اوقات فراغت جوانان، تدوین سند جامع اوقات فراغت ایران با تقسیم کار دستگاهی در راستای ساماندهی اوقات فراغت جوانان بود که برای نخستین‌بار در کشور انجام و به تصویب ستاد ملی ساماندهی امور جوانان و شورای عالی جوانان در سال 99 رسید.

    یکی دیگر از برنامه‌های طراحی شده در حوزه اوقات فراغت، اردوهای گردشگری هویتی است که از سال 1392 بیش از هزار و شصت اردو با محوریت جوانان برگزار شده است.

    همچنین برگزاری بیش از پنج هزار ویژه برنامه فراغتی جوانان در دهه کرامت و ولایت در راستای افزایش نشاط اجتماعی و برگزاری بیش از 1200 جلسه گفتگوی جوانان  گزیده‌ای از اقدامات وزارت ورزش و جوانان در حوزه اوقات فراغت است.

    در حوزه کارآفرینی نیز وزارت ورزش و جوانان طی تفاهم‌نامه با نهادها و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط اقدامات متعددی را انجام داده است.

    بر اساس انعقاد قرارداد عاملیت مابین وزارت ورزش و جوانان و بانک های عامل (صندوق کارآفرینی امید و بانک قرض الحسنه رسالت) تسهیلات اشتغال و کارآفرینی به جوانان واجد شرایط در سال های 97 و 98 و 99 پرداخت شد که بر این اساس تا پایان سال 99، یکصد و 33 میلیارد تومان(3164 فقره) تسهیلات اشتغال و کارآفرینی به جوانان واجد شرایط پرداخت شده است.

    تعداد جوانان شاغل شده از محل تسهیلات اعطائی صندوق کارآفرینی امید (براساس راستی آزمایی صورت پذیرفته) 1306نفر و تعداد جوانان شاغل شده از محل تسهیلات اعطایی بانک قرض الحسنه رسالت 5306 نفر بوده است.
    حمایت از برگزاری بیش از 100 رویداد استارت‌آپی با رویکرد اشتغال‌زایی جوانان، اجرای بیش از 150 مورد از طرح‌ها و پروژه‌های اشتغال از جمله کسب و کارهای فناورانه جوانان، کارآفرینی اجتماعی و راه‌اندازی و بهره‌برداری از مراکز نوآوری و شکوفایی(منش) با مشارکت جهاد دانشگاهی در استان‌های زنجان، بوشهر، ایلام، کردستان و هرمزگان به عنوان استان‌های پایلوت با آموزش نزدیک به چهار هزار و سیصد نفر و راه‌اندازی 10 مرکز جدید تا پایان سال 99، تولید و پخش مجموعه تلویزیونی مستند 100 قسمتی با موضوع معرفی جوانان کارآفرین از شبکه‌های سیما، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و تاسیس تعاونی‌های جوانان برای نخستین بار در سراسر کشور، انعقاد تفاهم‌نامه با ستاد کل نیروهای مسلح و انجام دوره‌های مهارت‌آموزی سربازان و اخذ مجوز امریه برای 6 ماه پایانی خدمت سربازی اعضای فعال سمن‌های جوانان از مقام معظم رهبری  برخی دیگر از اقدامات وزارت ورزش و جوانان در این حوزه بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی