عصر بازار

گران‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای کالاهای لوکس جهان

عصر اعتبار- چین بزرگترین بازار و شانگهای گران‌ترین بازار کالاهای لوکس جهان شناخته شد.

گران‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای کالاهای لوکس جهان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، با وجود شیوع گسترده کرونا در قاره آسیا، این قاره کماکان گران ترین منطقه جهان از نظر میانگین قیمت کالاهای لوکس در جهان محسوب می شود. گزارش جدید مرکز تحقیقات بانک جولیوس باویر نشان می دهد میانگین قیمت کالاهای لوکس در شهر شانگهای بیش از هر شهر دیگری در جهان بوه است.

    پس از شانگهای که برای نخستین بار لقب گران ترین شهر جهان را از آن خود کرده است، نام هنگ کنگ و توکیو- پایتخت ژاپن- دیده می شود. طبق اعلام این گزارش که 25 شه گران قیمت جهان را رتبه بندی کرده است، شهرهای تایپه از تایوان و موناکو از فرانسه در رده ها چهارم و پنجم قرار گرفته اند.

    با در نظر گرفتن قیمت دلاری به عنوان قیمت معیار، متوسط قیمت کفش در این 25 شهر به نسبت سال گذشته 11.7 درصد کاهش داشته است. این میزان برای هزینه اقامتی هتل ها 9.3 درصد بوده اما از سوی دیگر متوسط قیمت پروازها ی یک سال 11.4 درصد و قیمت ساعت 6.6 درصد رشد داشته است.

    انتظار می رود متوسط قیمت اقلام لوکس در شهرهای آسیایی امسال نیز بیشتر از هر نقطه دیگری در جهان باشد. طبق پیش بینی بانک جولیوس باویر اگرچه هند در حال حاضر یکی از ارزان ترین کشورهای آسیایی محسوب می شود اما با توجه به تداوم رشد بالای اقتصادی این کشور و افزایش شمار ثروتمندان، انتظار می رود تقاضا برای خرید اقلام لوکس در این کشور افزایش محسوسی داشته باشد.

    چین کماکان بزرگ ترین بازار مصرفی کالاهای لوکس در جهان بوده است. انتظار می رود تا پایان سال 2025 چین بین 47 تا 49 درصد از کل بازار جهانی کالاهای لوکس را در اختیار داشته باشد در حالی که این رقم برای آمریکا 16 تا 18 درصد و اروپا 12 تا 14 درصد برآورد می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی