عصر بازار

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

عصر اعتبار- با روند کاهشی دلار و سود اوراق خزانه داری آمریکا، قیمت طلا افزایش یافت.

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا روز جمعه قیمت طلا به بالاترین سطح طی هفت هفته رسید و از اواسط دسامبر بهترین هفته را داشت و با کاهش دلار و کاهش شدید سود خزانه داری آمریکا تقویت شد. هر اونس طلای اسپات 0.8 درصد بالاتر بود و در 1778.04 دلار افزایش یافت، که پیش از این بالاترین قیمت خود را در 25 فوریه با 1783.55 دلار تجربه کرده بود. در این هفته تاکنون 2 درصد افزایش داشته است. معاملات آتی طلای ایالات متحده با 0.8 درصد افزایش در 1780.20 دلار معامله شد.

    به گفته یک تحلیل گر، بحث کلان طلا نیز بهبود یافته است. آمادگی رسیدن به قیمت 1800 دلاررا داریم. بسیاری از سرمایه گذاران که به دلیل فروش فنی بالا در کنار سود خزانه داری، برخی موقعیت ها را کنار گذاشتند و این زمینه قدرتمندی را برای ادامه روند افزایشی قیمت طلا فراهم کرده است. سود اوراق قرضه ایالات متحده نزدیک به پایین ترین سطح یک ماه گذشته قرار گرفت، در حالی که دلار هم برای هفته دوم حرکت نزولی داشت. افزایش قیمت طلا با وجود خرده فروشی بالای ایالات متحده و کاهش قابل توجه بیکاری هفتگی، صورت گرفت.

    همچنین افت سود 10 ساله زیر سطح کلیدی 1.60 درصد باعث شده که رکورد طلای اسپات برای اولین بار از اوایل فوریه بالاتر از میانگین 50 روزه (SMA) شکسته شود. پنج منبع آگاه از این موضوع گفتند: چین بزرگترین مصرف کننده طلای جهان به بانک های داخلی و بین المللی اجازه واردات مقادیر زیادی طلا را داده است.

    نقره با 0.6 درصد افزایش به 26.01 دلار در هر اونس رسید و 3 درصد در این هفته افزایش داشت و بیشترین سود هفتگی از ژانویه را به دست آورد. پالادیوم با 1.2درصد صعود به 2773.92 دلار رسید و بیش از 5 درصد در این هفته افزایش داشت. پلاتین 0.8 درصد بالاتر بود و به 1202.32 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی