عصر بازار

میلیونر اجاره‌ای دستگیر شد

عصر اعتبار- سرهنگ گودرزی از شناسایی کلاهبرداری که با وعده میلیونر شدن ۱۰۰ کارت بانکی شهروندان را اجاره کرده بود،خبر داد.

میلیونر اجاره‌ای دستگیر شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ با اشاره به خبر شناسایی کلاهبردار و میلیونر اجاره‌ای اظهار کرد: در پی رصد و پایش روزانه فضای مجازی، کارشناسان پلیس فتا تعدادی کانال را در شبکه‌های اجتمای شناسایی کردند که با تبلیغات دروغین و وعده میلیونر شدن، کاربران شبکه‌های اجتماعی را به اجاره کارت‌های بانکی شان ترغیب می‌کردند.

    وی عنوان کرد: بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان پلیس فتا در بررسی‌های تخصصی به دست آوردند، مدیر تمامی این کانال ها، یک نفر می‌باشد که با هویت غیرواقعی با وعده میلیونر شدن در زمانی کوتاه تعداد فراوانی کارت‌های بانکی شهروندان را اجاره کرده است.

    رئیس پلیس فتا تصریح کرد: با شناسایی هویت واقعی متهم و مخفیگاه وی در شرق تهران، وی با هماهنگی‌های قضائی در مخفیگاهش دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا انتقال یافت.

    سرهنگ گودرزی عنوان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا به جرم خود اعتراف کرد و گفت، با تبلیغات پر رنگ و وعده میلیونر شدن، کارت بانکی افراد را اجاره و در سایت‌های شرط بندی از آن‌ها استفاده می‌کردم و حدود 3 میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کردم.

    این مقام سایبری با تاکید بر این که مسئولیت تمامی تراکنش‌های بانکی بر عهده مالک کارت می‌باشد، به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان کارت و شماره حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و فریب تبلیغات اغوا کنند و میلیونر شدن یک شبه توسط سودجویان را نخورند، همچنین از شهروندان عزیز خواهشمند است هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا اطلاع رسانی کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی