عصر بازار

شهروندان مراقب پیامک جعلی ابلاغ شکایت قضایی باشند

عصر اعتبار- پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ در یادداشتی از شهروندان خواست مراقب پیامک جعلی ابلاغ شکایت قضایی باشند و از کلیک کردن بر روی لینک ارسالی خودداری کنید.

شهروندان مراقب پیامک جعلی ابلاغ شکایت قضایی باشند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران،  پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ در یادداشتی از شهروندان خواست: افزایش ارسال پیامک‌های جعلی با مضمون ابلاغ الکترونیک قضایی به شهروندان هستیم که در آن به افراد اعلام می‌شود که شکایتی علیه شما در این سامانه ثبت شده که برای اطلاع از تاریخ حضور و دریافت اطلاعات پرونده مبلغ 2000 تومان پرداخت نمایید.

    پیامک ارسالی از سوی مجرمان سایبری حاوی یک لینک برای ورود به سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی است که در صورت کلیک بر روی آن کاربر به یک سایت جعلی و فیشینگ هدایت شده و در ادامه اطلاعات بانکی وی مورد سرقت و برداشت غیرمجاز قرار می‌گیرد.

    در صورت دریافت اینگونه پیامک‌ها تحت عناوین مختلف نظیر سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی به آن‌ها اعتماد نکرده و ابتدا صحت موضوع را بررسی نمایند. خصوصا اگر این پیامک‌ها از طریق شماره‌های ناشناس اپراتور‌های تلفن همراه برای آنان ارسال شده است به هیچ عنوان توجه نکرده و بر روی لینک ارسالی کلیک نکنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی