عصر بازار

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خبر داد:

قیمت سکه ۴۵۰ هزار تومان حباب دارد

عصر اعتبار- نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید با توجه به تقاضای ایجاد شده در بازار، قیمت سکه امروز به ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید بنابراین حباب سکه به حدود ۴۵۰ هزار تومان افزایش یافت.

قیمت سکه ۴۵۰ هزار تومان حباب دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمد کشتی‌آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره حباب قیمت سکه، گفت: صبح امروز قیمت جهانی طلا افزایش یافت اما سپس تعدیل شد از سوی دیگر نرخ ارز با رشد همراه بود بنابراین قیمت سکه و طلا افزایش یافت به گونه ای که سکه نسبت به روز گذشته حدود 250 هزار تومان، نیم سکه و ربع سکه 150 هزار تومان رشد داشته است.

    وی افزود: با توجه به تقاضای ایجاد شده در بازار، قیمت سکه امروز به 9 میلیون و 850 هزار تومان رسید بنابراین حباب سکه به حدود 450 هزار تومان افزایش یافت.

    کشتی آرای ادامه داد: داد و ستدهای سه روز گذشته با توجه به تعطیلی 3 هفته ای واحدهای صنفی، نشان داد که تقاضا بیشتر شده است.

    نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در پاسخ به این پرسش که آیا نرخ طلا 18 عیار حباب دارد؟ توضیح داد: طلا هیچ وقت حباب ندارد و قیمت آن واقعی و براساس اُنس جهانی و نرخ ارز است؛ حباب روی سکه ایجاد می‌شود زیرا طلا را هر فردی می‌تواند خریداری و وارد کند اما از آنجا که توزیع کننده سکه، بانک مرکزی است و در حال حاضر بانک مرکزی سکه توزیع نمی‌کند و تقاضا در بازار موجود است از بین رفتن تعادل عرضه و تقاضا موجب ایجاد حباب می‌شود.

    وی با بیان اینکه اُنس جهانی طلا امروز 1836 دلار است، تصریح کرد: پیش بینی نرخ طلای جهانی در حال حاضر ممکن نیست زیرا متغیرهای اثرگذار بسیار است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی