عصر بازار

در مجمع عمومی سالانه پتروشیمی کرمانشاه رخ داد:

تقسیم سود ۱۱۰ تومانی/ سودآوری دو برابری

عصر اعتبار- مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پتروشیمی کرمانشاه در حالی برگزار شد که این شرکت به ازای هر سهم ۱۱۰ تومان سود تقسیم کرد .

تقسیم سود ۱۱۰ تومانی/ سودآوری دو برابری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، ابوالقاسم فارسی رییس هیات مدیره پتروشیمی کرمانشاه در حاشیه این مجمع در خصوص متغیرهای اثر گذار بر عملکرد این شرکت در سال مالی 1400 و اقدامات انجام شده در سال مالی 99 توضیح داد و گفت: یکی از مواردی که بر عملکرد شرکت موثر خواهد بود، نرخ اوره است که با توجه به مصرفی بودن این محصول در بخش کشاورزی شاهد رشد قیمتها در بازار جهانی هستیم. بر همین اساس انتظار داریم روند صعودی سوددهی شرکت در سال جاری با ثبات و ادامه دار باشد.
    وی در ادامه افزود: با توجه به برنامههای تدوین شده و منابعی که در نظر گرفته شده است، در تلاشیم تا فاز دوم طرح توسعه کارخانه که منجر به دو برابر شدن ظرفیت تولید میشود را با سرعت بیشتری پیش ببریم، انتظار داریم این طرح در سال 1401 تکمیل و وارد مدار تولید شود. این پروژه تاکنون 89 میلیون یورو ارز بری و 278 میلیارد تومان منابع داخلی را به خود تخصیص داده و پیشرفت 46 درصدی را به ثبت رسانده است. بر اساس سیاستهای ابلاغی ساتا در راستای توسعه فناورانه و دستیابی به مزیت رقابتی بومیسازی و دستیابی به فناوری اقلام کلیدی در کل گروه و از جمله پتروشیمی کرمانشاه در دستور کار است و در توسعه فاز دوم در نظر داریم از حداکثر توان داخلی استفاده نماییم که برکات ماندگاری را در پی خواهد داشت.
    این مقام مسئول عملکرد سال مالی 1399 را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: "کرمانشا" در سال مالی 99 در حوزه تولید توانست هم از برنامه پیش بینی، هم از ظرفیت اسمی و هم از تولید سال قبل بالاتر باشد و این اقدام در شرایطی عملیاتی شد که حدود یک ماه گاز خوراک ما قطع بود.
    فارسی گفت: سود ما از 689 میلیارد تومان در سال مالی 98 به1243 میلیارد تومان در سال مالی 99 افزایش داشت و انتظار داریم روند صعودی سودآوری با توجه به روند صعودی قیمت اوره، برنامه توسعه بازار و اصلاح استراتژی های فروش که  از دیگر راهبردهای شرکت است، تداوم داشته باشد؛ البته باید به این نکته نیز توجه داشت که رشد سود ما در شرایط بود که نرخ خوراک نیز در چند سال اخیر با جهش قابل توجهی روبرو بود و در سال گذشته قیمت گاز از حدود 700 تومان به طور میانگین ماهانه تا 2400 تومان به ازای هر متر مکعب رشد داشت.
    وی افزود: رشد قیمت خوراک در شرایطی رقم خورد که قیمت اوره با نرخهای دستوری تعیین میشد و در سال گذشته رشد قیمت خوراک در شرایطی از طرف دولت افزایش یافت که مابهتفاوت مطالبات شرکت از دولت بابت کود اوره تحویلی به وزارت جهاد کشاورزی تا پایان سال 99 بالغ بر 8830 میلیارد ریال برآورد می‌شود. همچنین، انتظار شرکتهای تولیدکننده کود اوره و سهامداران این شرکتها که عمدتا از بازنشستگان لشگری و کشوری و عامه مردم هستند، پرداخت مطالبات و آزادسازی یا اصلاح عادلانه روش قیمتگذاری کود اوره است.
    فارسی گفت: در مجموع سال مالی 99 سال خوبی از منظر عملکردی بود و انتظار داریم سال 1400 نیز ادامه روند صعودی سال مالی 99 را شاهد باشیم؛ در این سال، سهام ما نیز بازدهی مناسبی داشت و سرمایهگذاران هم از سود پایان دوره و هم از سود نوسان قیمت سهم بهرهمند شدند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی