عصر بازار

روند نوسانی در بازار طلا ادامه دارد

عصر اعتبار- انس جهانی طلا در بازار امروز ۱۹۰۶ دلار رسید. قیمت سکه در بازار امروز ۳۵۰ افزایش یافت و به ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید. اگر نوسانات نرخ ارز کاهش یابد قیمت طلا در همین روند تعادلی قرار می‌گیرد.

روند نوسانی در بازار طلا ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تجارت‌نیوز، در بازار امروز انس جهانی طلا در کانال 1900 دلار باقی ماند. قیمت طلا 18 عیار به یک میلیون و 83 هزار تومان رسید.

    نادر بذرافشان، دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا به افزایش سه دلاری انس جهانی طلا در بازار امروز اشاره کرد و توضیح داد: در بازار دیروز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی، انس طلا تغییری نکرد اما در بازار داخلی به دلیل افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا افزایش یافت.

    او در ادامه گفت: افزایش انس جهانی، نوسانات نرخ ارز و خبرهای سیاسی موثر در بازار امروز طلا و سکه موجب کاهش قیمت طلا و سکه شد.

    بذرافشان درباره کاهش قیمت طلا در بازار امروز گفت و توضیح داد که در بازار دیروز با افزایش تقاضا قیمت طلا کمی افزایش یافت، اما در بازار امروز کاهش تقاضا و نرخ ارز همراه بود.

    دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا درباره آینده بازار طلا معتقد است اگر درصد نوسانات انس جهانی و نرخ ارز زیاد نشود، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی با روند تعادلی و در همین محدوده قیمتی ادامه می‌دهد.

    نادر بذرافشان عقیده دارد اگر اخبار سیاسی خاصی در روزهای آینده منتشر نشود و در مقابل انس جهانی و نرخ ارز نوسانات زیادی نداشته باشد، قیمت طلا در محدوده فعلی باقی می‌ماند.

    قیمت سکه طرح قدیم ده میلیون و 650 هزار تومان، سکه طرح جدید ده میلیون و 750 هزار تومان ثبت شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی