عصر بازار

خروج ۱۵۰ هزار نفر از پوشش این نهاد

رشد ۶۷ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد در سال ۱۴۰۰

عصر اعتبار- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به برنامه‌های حوزه مسکن در سال ۱۴۰۰ گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که با سپاه، بسیج، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بنیاد مستضعفان امضاء کردیم بیش از ۵۰ هزار مسکن برای مددجویان‌مان در سراسر کشور ساخته می‌شود.

رشد ۶۷ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد در سال ۱۴۰۰
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حسین خدرویسی با اشاره به رشد 67 درصدی مستمری مددجویان در سال 1400 بیان کرد: در سال جدید مستمری مددجویان کمیته امداد اعم از معیشت‌بگیران و تبصره 14، 67 درصد رشد کرد. براین اساس مستمری یک نفره 350 هزار تومان، دونفره 500 هزارتومان، سه نفره 700 هزارتومان، چهارنفره 900 هزارتومان و پنج نفره و بالاتر یک میلیون و 100 هزار تومان شده است.

    وی افزود: بیش از 50 درصد از بعد خانوار کمیته امداد از جامعه مددجویی، یک نفره و دو نفره است.

    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در پاسخ به این سوال که طی سال گذشته چندنفر از مددجویان از پوشش کمیته امداد خارج شدند؟ اظهار کرد: براساس شاخص‌های توانمندسازی و شاخص‌های عادی حدود 150 هزار نفر به دلایل مختلف از تحت حمایت خارج شدند و به همان تعداد نیز جایگزین شدند.

    خدرویسی در ادامه به برنامه‌های سال 1400 این معاونت در کمیته امداد اشاره کرد و توضیح داد: علاوه بر کارهای جاری و ساری در حوزه بهداشت، درمان، آموزش، فرهنگی، مذهبی و دیگر نیازهای جامعه مددجویی، در حوزه توانمندسازی، اشتغال، مسکن و همچنین فعالیت‌های فرهنگی متمرکز هستیم و در این زمینه برنامه‌هایی تدوین و به استان‌ها ابلاغ شده و منابع مربوطه آن در نظر گرفته شده است و گام به گام به دنبال اجرای برنامه‌ها و سیاست‌ها برای توانمندسازی مددجویان هستیم.

    وی درباره برنامه‌های حوزه اشتغال گفت: هم در بخش کاریابی و هم تعامل کارفرمایان و راهبران شغلی و هم راه‌اندازی مشاغل خرد و خانگی و همچنین مشاغلی که دارای توجیه اقتصادی برای مددجویانمان باشد با آموزش‌ها و مهارت‌های لازم برنامه اشتغال‌زایی داریم.

    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در ادامه به برنامه‌های حوزه مسکن در سال جاری اشاره کرد و افزود: با تفاهم‌نامه‌ای که با سپاه، بسیج، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بنیاد مستضعفان امضاء کردیم بیش از 50 هزار مسکن برای مددجویان‌مان در سراسر کشور ساخته می‌شود.

    خدرویسی گفت: در اولین گام ساخت 5000 واحد مسکونی در دستور کار ویژه قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی