عصر بازار

روند تعادلی در بازار طلا و سکه ادامه دارد؟

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه طلا دباره آینده بازار طلا و سکه امیدوار است با کنترل شدن نرخ ارز، روند تعادلی و کاهش نسبی قیمت در بازار طلا و سکه رخ دهد.

روند تعادلی در بازار طلا و سکه ادامه دارد؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تجارت‌نیوز، انس جهانی طلا در بازار امروز به  1892 دلار افزایش داشت. با وجود افزایش انس جهانی طلا، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی تغییرات زیادی را ثبت نکرد و با کاهش قیمت همراه بود.

    قیمت طلا 18 عیار به یک میلیون و 79 هزار تومان رسید. قیمت سکه طرح جدید 10 میلیون و 700 هزار تومان ثبت شد.

    ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز به افزایش انس جهانی طلا اشاره کرد و گفت: با وجود افزایش انس جهانی طلا قیمت‌ها در بازار طلا و سکه با ثبات بود و با درصد کمی کاهش یافت.

    محمدولی یکی از دلایل ثبات در بازار طلا را نوسان‌های زیاد بازار دلار و طلا در چند وقت اخیر می‌داند. از دیگر دلایل ثبات قیمت در بازار طلا کاهش تقاضا به دلیل نزدیکی به انتخابات است. مردم به دنبال نزدیکی به انتخابات اقدامی برای خرید نمی‌کنند و منتطر هستند تا نتیجه انتخابت مشخص شود و بازار به ثبات برسد.

    رئیس اتحادیه طلا معتقد است اگر نرخ ارز کنترل شود طلا و سکه روند قیمتی فعلی را ادامه می‌دهد.

    او در ادامه گفت: مدیریت اقتصادی به سمتی است که قیمت دلار کنترل شود و بتواند به تعادل برسد. فضای انتخابات در بازار طلا و ارز موثر است و نزدیکی به انتخابات باعث می‌شود تلاش کنند تا قیمت‌ها در بازار ارز و طلا افزایش زیادی را ثبت نکند.

    او در پایان به تلاش مدیران برای کنترل نرخ ارز اشاره کرد و عقیده دارد به دلایل گفته شده همین روند قیمتی در بازار طلا ادامه دارد و احتمالا با کاهش قیمت 3-4 درصدی در چند روز آینده همراه باشیم.

    قیمت نیم سکه پنج میلیون و 850 هزار تومان و قیمت ربع سکه یه میلیون و 800 هزار تومان ثبت شد.

    سکه طرح قدیم 10 میلیون و 600 هزار تومان و سکه طرح جدید 10 میلیون و 700 هزار تومان اعلام شد. همچنین قیمت سکه یک گرمی دو میلیون و 300 هزار تومان ثبت شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو