عصر بازار

سقوط بیت‌کوین به زیر ۳۶ هزار دلار

عصر اعتبار- با نگرانی‌ها از کاهش مداوم قیمت و الگوی صلیب مرگ قریب‌الوقوع، قیمت بیت‌کوین به زیر ۳۶ هزار دلار رسید.

سقوط بیت‌کوین به زیر ۳۶ هزار دلار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا،قیمت بیت کوین، ارز رمزنگاری شده اصلی دنیا، با وجود اقدامات نظارتی جهانی و نگرانی های زیست محیطی، به زیر سطح 36 هزار دلار رسیده است. روز شنبه معاملات این ارز رمزنگاری شده با بیش از 5 درصد افت معامله شد و هر سکه بیت کوین 35697 دلار بود.

    ارزش آن تقریباً از اوج رکورد قیمت در ماه آوریل یعنی هر توکن در حدود 65 هزار دلار نصف شده است. پیش بینی قیمت بعدی معامله گران 32500 دلار هست قبل از آنکه دوباره به زیر 30 هزار دلار برسد. رکود بیت کوین در حالی است که با اظهارات فدرال رزرو آمریکا در مورد احتمال افزایش زودتر از انتظار نرخ بهره، بازارهای سنتی با فشار نزولی دیگری روبرو بودند. تشدید مقررات مربوط به ارزهای رمزنگاری شده در چین نیز باعث فشار بر این قیمت شده است.

    تحلیل گران می گویند که این کاهش مداوم قیمت الگوی صلیب مرگ نامیده می شود که وقتی میانگین 50 روزه به زیر میانگین 200 روزه سقوط کرد، اتفاق می افتد. این رویداد نشان دهنده احتمال فروش عمده است.

    اگر چنین شود، بیت کوین می تواند به قلمرو بازار خرس سقوط کند، شبیه آنچه در سال 2018 اتفاق افتاد. الگوی صلیب مرگ قبلی بیت کوین منجر به کاهش قیمت 70 درصدی در 2018 و 47 درصدی در 2019 شد. صلیب مرگ در سال 2020 اندکی پس از سقوط بازار ناشی از همه گیری Covid در مارس رخ داد. یک متخصص به کوین دسک گفت: گزارش های احتمالی نشان می دهد که بیت کوین می تواند به زودی تا 20 هزار دلار کاهش یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی