عصر بازار

تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ انجام شد؛

پرداخت بیش از ۹۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تولید و اشتغال

عصر اعتبار- بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است از ابتدای اجرای برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال بیش از ۹۹ هزار و ۱۶۱ میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

پرداخت بیش از ۹۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تولید و اشتغال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، منابع تخصیصی تسهیلات تولید و اشتغال (تبصره 18) در سه بخش تامین سرمایه در گردش مورد نیاز فعالان اقتصادی و کمک به نوسازی و جایگزینی ماشین‌آلات و طرح‌های که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، پرداخت می‌شود.

    به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، این میزان تسهیلات تاکنون به یک‌هزار و 512 بنگاه و واحد تولیدی پرداخت شده است.

    از آغاز اجرای این طرح (ابتدای اسفندماه سال 97) ‌تا پایان اردیبهشت‌ماه هفت‌هزار و 660 واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات مربوطه ثبت‌نام کردند.

    در این بازه زمانی همچنین 2‌هزار و 766 فقره معرفی به بانک برای دریافت بیش از 206 هزار و 850 میلیارد ریال تسهیلات انجام که در نهایت منجر به پرداخت 99 هزار و 161 میلیارد ریال تسهیلات شد.

    آمار دو ماهه 1400

    برپایه این آمارها، در دو ماهه نخست امسال نیز 137 فقره پرداختی به میزان 12 هزار و 189 میلیارد ریال به بنگاه‌های متقاضی در قالب همین تسهیلات انجام شد.

    به گزارش ایرنا، برنامه تولید و اشتغال (موضوع بند الف تبصره 18 قانون بودجه کشور) از اسفند ماه 97 پس از انعقاد تفاهم‌نامه و موافقت‌نامه مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت با سازمان برنامه و بودجه کل کشور، ابلاغ دستورالعمل‌های اجرایی مربوطه، انعقاد قرارداد عاملیت با بانک‌ها و پیاده‌کردن فرآیند اعطای تسهیلات از طریق سامانه بهین‌یاب وزارت صنعت وارد فاز اجرایی شد.

    سقف منابع مورد نیاز این برنامه 201 هزار و 299 میلیارد ریال تعیین شده است. صندوق توسعه ملی به همین منظور تاکنون طی سال‌های 97 و 98 به میزان 55 هزار و 200 میلیون ریال نزد بانک‌های عامل طرف قرارداد سپرده‌گذاری کرده که در تلفیق با منابع داخلی بانک‌ها (50 درصد منابع صندوق و 50 درصد منابع بانک‌ها)، منابع ایجاد شده برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت به مبلغ 110 هزار و 400 میلیارد ریال رسیده است.

    پس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی برنامه ذکر شده توسط وزارت صنعت، کمیته‌های بررسی و کارگروه‌های استانی تشکیل و اقدام‌های لازم به منظور ثبت درخواست متقاضیان تسهیلات و بررسی و معرفی واجدان شرایط به بانک‌های عامل در دستور کار قرار گرفت.

    تامین مالی در راستای اقتصاد مقاومتی

    بررسی آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین حاکی از پرداخت 628 فقره تسهیلات به ارزش 23 هزار و 527 میلیارد ریال برای تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت بالای 60 درصد در راستای «اقتصاد مقاومتی» در قالب پروژه «رونق تولید» در دو ماهه نخست امسال است.

    برای دریافت این تسهیلات، یک‌هزار و 246 فقره ثبت‌نام انجام شده بود که 426 فقره به ارزش 34‌هزار و 391 میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی شدند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو