عصر بازار

جزئیات توزیع مرحله دوم سود سهام عدالت

عصر اعتبار- بخش دوم واریز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۷ از سال گذشته آغاز شده است و براین اساس مشمولان با توجه به ارزش اولیه سهامی که دارند سود دریافت می‌کنند.

جزئیات توزیع مرحله دوم سود سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مرحله دوم سود سهام عدالت بابت عملکرد سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 1398 شرکت‌های سرمایه‌پذیر شامل 40 درصد و جمعا به مبلغ بیش از 3400 میلیارد تومان به حساب 43 میلیون و 837 هزار و 413 سهامداری که شماره حساب بانکی معتبر در قالب شماره شبا بانکی که قبلا به سازمان خصوصی سازی و یا شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرده بودند واریز شد.

    البته از مجموع 36 شرکت بورسی و فرابورسی از دو شرکت معدنی و صنعتی گلگهر و پتروشیمی جم به دلیل افزایش سرمایه آنها سود سهام مشمولان دریافت نشد تا مشمولان سهام عدالت از مزایای حق تقدم و سهام جدید ناشی از افزایش سرمایه بهره‌مند شوند.

    همچنین شرکت‌های مخابرات ایران و گروه مپنا علی‌رغم پیگیری‌های متعدد تمام و یا بخشی از سود سهام خود را پرداخت نکرده‌اند و با محاسبه‌ این دو گروه از باقی‌مانده سود سهام عدالت به میزان 50 درصد، 40 درصد آن به حساب مشمولان واریز شده است.

    هر مشمول چقدر سود دریافت می‌کند؟

    براین اساس، مشمولانی که ارزش اولیه سهام آنها یک میلیون تومان است، به طور کلی باید 367 هزار تومان دریافت کنند که بر این اساس در مرحله‌ی اول 185 هزار تومان (50 درصد) و در مرحله دوم 144 هزار تومان (40 درصد) سود دریافت کردند. 

    براین اساس، سهام‌دارانی که ارزش اولیه آنها 532 هزار تومان است در مرحله‌ اول حدود 99 هزار تومان و در مرحله‌ی دوم حدود 77 هزار تومان سود دریافت کرده‌اند.

    این مشمولان به طور کلی باید 195 هزار تومان سود دریافت کنند. سهامدارانی که ارزش اولیه سهام آنها 492 هزار تومان است باید 180 هزار تومان سود دریافت کنند.

    لذا در مرحله‌ اول 91 هزار و 400 تومان و در مرحله دوم 71 هزار و 100 تومان دریافت کرده‌اند و در نهایت افرادی که سهام عدالت 452 هزار تومانی دارند باید به طور کلی 165 هزار و 900 تومان سود دریافت کنند که براین اساس در مرحله‌ اول 84 هزار تومان و در مرحله دوم 65 هزار و 300 تومان سود گرفته‌اند.

    افرادی که سود نگرفته‌اند چه کنند؟

    آن دسته از مشمولان اعم از روش مستقیم و غیرمستقیم که به دلیل اشکالات موجود در حساب بانکی آنها امکان واریز سود سهام عدالت برایشان فراهم نشده بود باید با ارائه‌ اطلاعات صحیح نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

    همچنین اگر در فاصله زمانی اسفندماه سال گذشته تاکنون در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند سود سهام آنها به صورت تجمیع شده به میزان 90 درصد پرداخت خواهد شد.

    سهامداران می‌توانند برای اطلاع از مبالغ واریزی در مراحل اول و دوم به سایت www.sahamedalat.ir مراجعه کرده یا با شماره 1569 تماس بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی