عصر بازار

چقدر یارانه در کرونا به مطبوعات پرداخت شد؟

عصر اعتبار- سازمان هدفمندی یارانه‌ها در جریان شیوع ویروس کرونا ۱۶۰ میلیارد تومان یارانه حمایتی برای نشر کتاب و مطبوعات پرداخت کرده است.

چقدر یارانه در کرونا به مطبوعات پرداخت شد؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بررسی وضعیت حمایت از مطبوعات در دوران شیوع ویروس کرونا، موضوعی است که اخیر در جلسه بین سازمان هدفمندی یارانه ها و تعاونی مطبوعات مورد بررسی قرار گرفت و حاجتی - مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها - در مورد آن توضیحاتی به ایسنا ارائه کرد.

    وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا، وضعیت اقتصادی کسب و کارهای فرهنگی کشور بیش از پیش آسیب دید که یکی از این حوزه ها که بیشترین آسیب را تجربه کرد و تحت تاثیر قرار گرفت، مطبوعات بود، گفت: بر همین اساس سازمان هدفمندی یارانه ها با توجه به وظیفه ذاتی خود، پرداخت  160 میلیارد تومان به بخش مطبوعات را جهت حمایت و رفع مشکلات ایجاد شده ناشی از همه گیری بیماری کرونا در دستور کار قرار داد.

    به گفته حاجتی، این پرداخت یارانه طبق مجوز تبصره 14 قانون بودجه (هدفمندی یارانه‌ها) صورت گرفته است.

    مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانه ها، با اشاره به اینکه در حال حاضر و در دوران کرونا، رسانه ها ومطبوعات نقش مهمی در اطلاع رسانی و تحلیل اخبار و رویدادها دارند، افزود: امیدواریم با این حمایت ها، نقش مطبوعات پررنگ تر شده و مانع ازتوقف فعالیت بسیاری از فعالان این حوزه در شرایط فعلی که قطعا هم به نفع مردم، مخاطبان و نیز مجموعه نظام خواهد بود، شود.

    وی تشریح، تجزیه و تحلیل و تفسیر وقایع، مسایل اجتماعی و ارائه افکار و عقاید عمومی و انعکاس مشکلات و معضلات جمعی توسط مطبوعات  را عنصر اساسی رشد و توسعه فکری در دنیای امروز دانست و یادآور شد: در حقیقت هیچ جامعه ای بدون آگاهی به رشد و تعالی نمی رسد و بخشی از آگاهی که زمینه ساز رشد و توسعه می شود، مرهون کار رسانه است؛ بنابراین توجه به این حوزه دارای اهمیت بوده و امیدواریم این مهم ادامه یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی