عصر بازار

صعود یا ریزش طلا این هفته مشخص می‌شود

عصر اعتبار- اونس طلا هفته گذشته بالای ۱۸۰۰ دلار ماند اما تحلیلگران می گویند یک عامل کلیدی می تواند باعث شود این فلز ارزشمند هفته جاری تا سطح ۱۹۲۰ دلار صعود یا به ۱۶۰۰ دلار ریزش کند.

صعود یا ریزش طلا این هفته مشخص می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در شرکت آر جی او فیوچرز به کیتکونیوز گفت: این عامل کلیدی، دلار آمریکاست. طلا هفته گذشته با وجود قوی شدن ارزش دلار مقاومت کرد و تا نزدیک 1830 دلار صعود کرد اما مسیر این ارز در هفته جاری برای طلا اهمیت زیادی خواهد داشت.

    وی خاطرنشان کرد عقب نشینی دلار می تواند بازار طلا را پشتیبانی کرده و به ازسرگیری روند صعودی طلا تا سطح 1920 دلار کمک کند در حالی که رشد بیشتر ارزش دلار باعث ریزش طلا تا سطح 1600 دلار خواهد شد.

    بعلاوه طلا نسبت به بازار اوراق قرضه بسیار حساس مانده و این بازار ممکن است تحت تاثیر فشارهای تورمی جنب و جوشی را آغاز کند.

    پاویلونیس گفت: طلا باید برای حرکت در مسیر صعودی، در بالای 1840 دلار بسته شود. اگر آمار اقتصاد کلان آمریکا قوی بماند، نرخهای بهره که با بازارهای فلزات ارزشمند همبستگی معکوسی دارند، تغییر خواهند کرد. وی به افزایش قیمت طلا خوش بین بوده و انتظار دارد قیمت طلا تا اواخر ژوییه به سطوح بالاتری صعود کند.

    بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با 14 دلار معادل 0.8 درصد افزایش، در 1815 دلار بسته شد و برای کل هفته حدود 0.2 درصد افزایش نشان داد که چهارمین رشد هفتگی متوالی این فلز ارزشمند بود.

    اورت میلمان، کارشناس فلزات ارزشمند در گینزویل کوینز گفت: طلا پس از حمایتی که در بالای 1800 دلار ایجاد کرد، با مقاومت شدیدی در سطح 1830 دلار روبروست. میانگین قیمت 200 روزه طلا در حدود 1830 دلار قرار دارد. به نظر می رسد در حال حاضر مقاومت قوی برای طلا وجود دارد. عواملی که طلا را به مسیرهای متفاوت می کشانند، اوضاع را کمی پیچیده تر می کنند. در حال حاضر در هر دو جهت عوامل کاملا متوازنی قرار دارند. ما رشد تورم را داریم اما همزمان بانکهای مرکزی سراسر جهان احتمالا سیاستهای پولی خود را اندکی تحکیم خواهند کرد. این دو عامل تاثیرگذار باعث شده اند طلا در یک محدوده بماند.

    وی در ادامه افزود: علاوه بر روند معاملات دلار، در هفته جاری نفت هم عامل تاثیرگذار مهمی خواهد بود. قیمتهای بالاتر نفت به معنای اوج گیری تورم است که برای طلا مثبت خواهد بود.

    مایک مک گلون، استراتژیست کالای ارشد بلومبرگ اینتلیجنس گفت: طلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون حدود چهار درصد کاهش قیمت داشته است اما همه این تحکیم قیمتها و فضای اقتصادکلان حمایتی به معنای آن است که طلا آماده ازسرگیری روند صعودی است. این رشد نسبت بدهی آمریکا به تولید ناخالص داخلی و ادامه سیاست انبساطی بود که در نهایت کمک کرد اونس طلا به 2000 دلار صعود کند.

    آمار اقتصادی مهم هفته جاری

    هفته جاری از نظر انتشار آما اقتصادی هفته شلوغی نخواهد بود اما اطلاعات مهم متعددی منتشر می‌شوند که بازار به آنها چشم دوخته است. بازارها روز سه شنبه منتشر آمار مجوزهای ساخت و شروع ساخت مسکن در آمریکا در ژوئن هستند. سپس آمار متقاضیان دریافت بیمه بیکاری و فروش خانه در پنج شنبه و شاخص مدیران خرید بخش تولید در روز جمعه منتشر می‌شود.

    بر اساس گزارش کیتکونیوز، یک رویداد مهم دیگر نشست سیاست پولی بانک مرکزی اروپا در روز پنج شنبه خواهد بود. از سوی دیگر هیچ اظهارنظر مهمی از سوی بانک مرکزی آمریکا پیش از نشست سیاست پولی 28 ژوییه صورت نمی گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو