عصر بازار

روسیه با لایحه مالیات بر کربن اروپا باید ۱۲ میلیارد دلار بپردازد

عصر اعتبار- متخصصان می‌گویند در صورت به تصویب رسیدن برنامه کمیسیون اروپا برای اخذ کربن مرزی، روسیه تا سال ۲۰۳۰ باید حدود ۱۱.۷ میلیارد دلار پرداخت کند.

روسیه با لایحه مالیات بر کربن اروپا باید ۱۲ میلیارد دلار بپردازد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، متخصصان می‌گویند در صورت به تصویب رسیدن برنامه کمیسیون اروپا برای اخذ کربن مرزی، روسیه تا سال 2030 باید حدود 11.7 میلیارد دلار پرداخت کند.

    روزنامه ریا نووستی روسیه گزارش داد: به این ترتیب روسیه در سال 2026 باید بین 1.8 تا 1.4 میلیارد دلار مالیات بپردازد و در سال 2030 این رقم با توجه به پیش‌بینی بالا رفتن مالیات بر دی اکسید کربن و ثابت ماندن صادرات روسیه به اروپا، به 3.5 تا 6.4 میلیارد دلار خواهد رسید.

    متخصصان می‌گویند اگر این قانون مالیاتی جدید صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی را هم شامل شود این رقم از این هم فراتر خواهد رفت و حداکثر مالیاتی که روسیه به این ترتیب تا 2030 پرداخت خواهد کرد به 11.7 میلیارد دلار خواهد رسید.

    کمیسیون اروپا ماه گذشته طرح پیش‌نویس اولین برنامه مالیات مرزی بر کربن در جهان را معرفی کرد که طی آن از واردات محصولاتی که آلایندگی دی‌اکسید کربن بالایی در تولید و استفاده از خود به جا می‌گذارند مالیات اخذ خواهد شد. طی این طرح وارداتی مانند فولاد،، آهن، آلومینیوم، کود و سیمان مشمول اخذ مالیات خواهند بود.

    این طرح بخشی از طرح اروپا برای به صفر رساندن آلایندگی کربنی خود تا سال 2050 است که به توافق سبز اتحادیه اروپا معروف شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی