عصر بازار

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس:

چین، کره و آمریکا رمز ارز را ممنوع کرده اند

عصر اعتبار- یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت که کشورهایی چون کره، آمریکا و چین بازار رمز ارز را در کشور خودشان ممنوع کرده اند .

چین، کره و آمریکا رمز ارز را ممنوع کرده اند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان در مجلس با اشاره به گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص تبادل رمز ارزهای جهان روا در کشور عنوان کرد: امروز رمزارز با استفاده از برق یارانه ای تولید می شود و متاسفانه این موضوع به ضرر مردم است. در شرایطی که شرکت های بزرگی که رسمی هم هستند از طریق فروش محصولات رمز ارز به دست می آورند اما رمزارز آن در سامانه تزریق نمی شود و هیچ کنترلی نسبت به آن وجود ندارد. این موضوع حتی قابل رهگیری هم نمی باشد. چگونه می خواهیم این حوزه را در کشور کنترل کنیم؛ یعنی در کمترین زمان امکان این وجود دارد که این دارایی بدون هیچ ضابطه ای از کشور خارج شود.

    وی با بیان اینکه کشورهایی همچون آمریکا، کره و چین رمز ارز را در کشور خود ممنوع کردند عنوان کرد: از تابستان گذشته تا کنون ما هنوز در شرایط برق نرمال قرار نگرفته ایم و همچنین شاهد کاهش تولید بسیاری از صنعت های ارز آور بودیم. یکی از دلایل عمده آن همین رمز ارزها می باشد. گرجستان چهار سال پیش صادر کننده برق بود اما امسال وارد کننده برق می باشد. امروز برخی در این حوزه به محلی برای ایجاد کسب و کار اشاره می کنند اما وقتی یک کارگاهی که صنعتی هم می باشد و 80 کارگر در آن مشغول به کار بودند را تعطیل می کنند و صرفا با دو نگهبان به استخراج رمز ارز می پردازند چگونه به موضوع کسب و کار می توان اشاره کرد؟

    رحیمی مظفری بیان کرد: تولید یک بیت کوین حدود 13 تا 15 هزار دلار هزینه دارد اما متوسط فروش آن در یک سال اخیر تا سقف 100 هزار دلار سودآور بوده، این سودها و این مبالغ به جیب چه کسانی رفته است؟ برای کشور ما عایدی نداشته، این حوزه یعنی رمزارز می تواند یکی را یک شبه ورشکست و یکی را یک شبه میلیاردر سازد.

    وی در پایان اضافه کرد: پیشتر در همین صحن تاکید کردم بورس سقوط می کند و بسیاری از مردم را دچار مشکل خواهد کرد اما امروز می گویم رمزارز بدتر موجب متضرر شدن مردم می شود. وقتی ما در تولید برق مشکل داریم چگونه می خواهیم به این موضوع ورود کنیم؟ اگر قرار است زیر دوربین کشورهای تحریم کننده این رمز ارزها را تولید کنیم چگونه قرار است از تحریم آنها عبور کنیم؟ گزارش کمیسیون گزارش سطح پایینی بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو