عصر بازار

پرداخت ۱۸ هزار میلیارد ریال به اشتغال و تولید ازمحل هدفمندی یارانه

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: براساس تبصره ۱۴ قانون بودجه از محل منابع درآمدی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ۱۸ هزار و ۳۳۲ میلیارد ریال به وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها برای اجرای مصوبات در حوزه اشتغال و تولید پرداخت شده است.

پرداخت ۱۸ هزار میلیارد ریال به اشتغال و تولید ازمحل هدفمندی یارانه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «امید حاجتی» افزود: این رقم به معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت راه و شهر سازی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت نفت، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، سازمان فنی و حرفه‌ای، وزارت آموزش و پرورش و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری پرداخت شد. 

    وی در تشریح پرداخت‌ها از این ردیف به معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور عنوان کرد: 919 میلیارد ریال به معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری پرداخت شد که با احتساب واریزی قبل به مبلغ سه هزار چهار میلیارد ریال، در مجموع سه هزار 933 میلیارد ریال به صورت تملک دارایی‌ها به این معاونت تا به امروز پرداخت شده است.

    مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها افزود: چهار هزار و 893 میلیارد ریال از این ردیف به وزارت جهاد کشاورزی پرداخت شد که با احتساب رقم واریزی قبل به مبلغ 16 هزار 77 میلیارد ریال در مجموع به 20 هزار و 970 هزار میلیارد ریال به این وزارتخانه از محل منابع سازمان هدفمندسازی یارانه ها واریز شده است.

    وی همچنین به واریز چهار هزار و 280 میلیارد ریال از ردیف تولید و اشتغال به وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: 14هزار و 70 میلیارد ریال در مرحله اول به این وزارتخانه پرداخت شد و با احتساب این واریزی در مجموع 18 هزار و 350 میلیارد ریال به این وزارتخانه برای تولید و اشتغال از محل تملک دارایی سرمایه‌ای پرداخت شده است.

    حاجتی ادامه داد: همچنین 4 هزار و 280 میلیارد ریال به وزارت راه و شهرسازی پرداخت شد که از ابتدای سال تاکنون 18 هزار و 350 میلیارد ریال از محل تملک دارایی سرمایه ای به این وزارت خانه پرداخت شده است.

    مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه های کشور اضافه کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای این ردیف 612 میلیارد ریال دریافت کرده است. مجموع واریزی های این وزارت خانه تا امروز 2هزار 622 میلیارد ریال در حوزه تولید و اشتغال و از محل تملک دارای سرمایه ای موضوع ردیف 28 تبصره 14 قانون بودجه 1400 کل کشور بوده است.

    وی درباره واریزی انجام شده به وزارت نفت و دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: وزارت نفت 10 هزار و 523 میلیارد ریال دریافت کرد و پیش از این نیز  2هزار و 584 میلیارد ریال پرداخت شده بود. مبلغ 354 هزار و 667 میلیارد ریال برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای واریز شد.
    به گفته مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها، 354 هزار و 667 میلیارد ریال به حساب سازمان فنی و حرفه‌ای واریز شد و مجموع واریزی به این سازمان به 1521 میلیارد و 334 میلیون ریال رسید. همچنین با واریز 354 هزار و 666 میلیارد ریال به حساب وزارت آموزش و پرورش مجموع دریافتی مبلغ 1521 میلیارد و 333 میلیون ریال شد.

    وی ادامه داد: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نیز 919 هزار میلیارد ریال پرداخت شد و با احتساب واریزی مرحله قبل به مبلغ سه هزار و 14 میلیارد ریال جمعا 3هزار و 933 میلیارد ریال شد.

    به گزارش ایرنا، سازمان هدفمندی یارانه‌ها امسال از محل منابع این سازمان مبالغی را به بخش‌های مختلف پرداخت کرده است که شامل 10 هزار و 934 میلیارد ریال اعتبار به بخش‌های مختلف بهزیستی، چایکاران، ایثارگران و مسکن محرومان، مبلغ 10 هزار میلیارد ریال بابت یارانه نان و خرید تضمینی گندم به شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، 10 هزار میلیارد ریال به بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی، 2 هزار و 420 هزار میلیارد ریال برای هوشمندسازی و تجهیزات آموزشی مدارس و هنرستان‌ها ، 17 هزار و 375 میلیارد ریال به حساب وزارت جهاد کشاورزی بابت خرید یارانه‌ای نهاده‌ها، عوامل تولید و خرید تضمینی محصولات بخش کشاورزی و 45 هزار و 800 میلیارد ریال این سازمان برای معوقات کادر بهداشت و درمان و اتحادیه انجمن دانش‌آموزان و بیش از 24 هزار میلیارد ریال برای کاهش فقر و حمایت از زنان سرپرست خانوار، بیمه سلامت ایران و بیمه تکمیل درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و 620 میلیارد ریال به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی