عصر بازار

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا خبر داد؛

تخفیف بیمه شخص ثالث قابل انتقال به شخص یا خودروی دیگر است

عصر اعتبار- سرهنگ جهانی گفت::تخفیف بیمه شخص ثالث متعلق به مالک وسیله نقلیه است و هر فرد به راحتی می‌تواند آن را به خودرو و یا شخص دیگری انتقال دهد.

تخفیف بیمه شخص ثالث قابل انتقال به شخص یا خودروی دیگر است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ عین‌الله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا اظهار کرد:تخفیف بیمه شخص ثالث متعلق به مالک وسیله نقلیه است و هر فرد به راحتی می‌تواند آن را به خودرو جدید یا حتی همسر یا فرزند خود منتقل کند.

    وی افزود:با توجه به اینکه تعدادی پلاک‌های فک شده در انبار داشتیم، با هماهنگی‌های انجام شده تمامی پلاک‌های فک شده در انبار آزاد شدند.هر شخصی که پلاکی در انبار دارد پلیس به مدت 1 سال آن پلاک را به امانت نگه می دارد و پس از گذشت این مدت به صورت اتوماتیک پلاک به متقاضی جدید واگذار می‌شود .

    سرهنگ جهانی درباره شایعه حذف تخفیف بیمه شخص ثالت گفت:این اخبار شایعه است و تخفیف بیمه متعلق به مالک وسیله نقلیه است و طبق مقررات بیمه، تبصره 1 ماده 18 قانون بیمه شخص ثالث آیین نامه‌های اجرایی در مورد نحوه تخفیف و تخصیص بیمه مالکین وسیله نقلیه موتوری زمینی می توانند سابقه تخفیف عدم خسارت را که در پلاک قبلی داشتند به پلاک جدید انتقال دهند.

    وی گفت: اما این انتقال فقط برای خودروهای سواری به سواری، وانت به وانت و موتور سیکلت به موتور سیکلت است، با توجه به سابقه پلاک‌ها و تخفیف های بیمه‌ای برای مدت نامحدود در بانک‌های اطلاعاتی پلیس، بیمه و شرکت‌های مرکزی موجود است، به محض واگذاری پلاک، پلاک‌های قدیمی هیچ عنوان سوابق بیمه‌ای و رانندگی آن از بین نمی رود و افراد می‌توانند از آن سوابق بهره‌مند شوند.

    سرهنگ جهانی بیان کرد:افرادی که از خودروسازی‌های داخلی مانند سایپا و ایرانخودرو اقدام به خرید خودرو می‌کنند، پلاک‌های قدیمی موجود در انبارشان به آن‌ها تعلق نمیگرد و به دلیل اینکه سرعت تحویل خودرو بالا برود پلاک جدیدی در اختیار این افراد قرار می‌گیرد و تمامی تخفیفات قبلی به خودرو جدید منتقل می‌شود.

    گفتنی است؛دیروز در شبکه‌های اجتماعی شایعه شده بود که با تغییر یا تعویض پلاک تخفیف بیمه شخص ثالث خودرو‌ها حذف می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو