عصر بازار

بانک ملی ایران میزبان مسئولان امور ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی

عصر اعتبار- در راستای عدم اجرای قوانین جامع خدمات رسانی به ایثارگران؛ مسئولان و مشاوران امور ایثارگران وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی در بانک ملی ایران گردهم آمدند.

بانک ملی ایران میزبان مسئولان امور ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر  اعتبار» به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این گردهمایی با هدف آشنایی و رسیدگی به مشکلات ایثارگران و شناسایی عدم اجرای قوانین جامع خدمات رسانی به ایثارگران در دستگاه های دولتی با حضور دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام لطف الله ثقفی مشاور وزیر امور اقتصادی و دارائی در امور ایثارگران، علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک ها، محمد نجف زاده رئیس شورای ایثارگران شبکه بانکی کشور و جمعی از مسئولان و مشاوران دستگاه های اجرایی و وزارت خانه ها در امور ایثارگران برگزار شد.

    در این گردهمایی مشکلاتی از جمله عدم اجرای قوانین جامع خدمات رسانی، تعیین وضعیت مشاغل ایثارگران، رسیدگی به امور مسکن ایثارگران و تامین معیشت مطرح و در خصوص مسائل و مشکلات مرتبط با ایثارگران بحث و تبادل نظر شد.

    معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم گفت: دستاوردها و موفقیت های چشمگیری که در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و... برای کشور به دست آمده محصول فداکاری ایثارگران است.

    وی افزود: همچنان که رهبر معظم انقلاب در عزت‌بخشی و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران پیش قدم هستند، مسئولان نظام نیز باید ترویج فرهنگ شهادت و ایثار را در اولویت‌ کارهای خود قرار دهند و با دیدارهای حضوری  و مستمر در منزل با ایثارگران و خانواده های شهدا از مقام شامخ آن ها تجلیل کنند.

    رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این که شهدا و ایثاگران بزرگترین الگوهای جامعه هستند خاطرنشان کرد: اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و رسیدگی به مطالبات جامعه ایثارگران تکلیفی است که بر عهده ما مسئولان نهاده شده و باید به نحو مطلوبی در جهت تحقق آن تلاش کنیم.

    قاضی زاده هاشمی در ادامه افزد: تدابیری اندیشیده شده که متقاضیانی که به دنبال شغل هستند، در سامانه خدمات الکترونیک ایثار در بنیاد شهید و امور ایثارگران درخواست خود را ثبت می‌کنند تا به طور ساماندهی شده به این مباحث رسیدگی شود.

    معاون رئیس جمهور گفت: به درستی یکی از هدفگذاری‌های دولت سیزدهم، رسیدگی به امر بیکاری و برنامه ریزی جدی برای اشتغال است که امیدواریم با تدابیر لازم این معضل نیز تا حد زیادی برطرف شود.

    قاضی‌زاده هاشمی در ادامه همچنین به تامین مسکن ایثارگران اشاره کرد و گفت: متاسفانه جمع کثیری از ایثارگران ما فاقد مسکن هستند و بسیاری از آنها حتی خدمات اولیه مسکن را هم دریافت نکرده‌اند.

    وی ادامه داد: طبق قانون برای گروه خاصی از ایثارگران وظیفه تامین مسکن و حتی تهیه زمین و فراهم کردن تسهیلات و اعتبار ویژه را برعهده داریم که در همین زمینه سالانه منابع بانکی مشخصی برای مسکن ایثارگران تخصیص می‌یابد.

    حجت الاسلام لطف الله ثقفی مشاور عالی وزیر امور اقتصادی و دارائی در امور ایثارگران در ادامه این مراسم نیز با بیان این که خدمت به ایثارگران و خانواده های معززشان از اولویت های کاری این وزارتخانه به شمار می رود گفت: فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ بسیار والایی است که بر گرفته از الگوی رفتاری و اخلاقی ائمه اطهار است.

    وی با اشاره به این که قوانین مربوط به جامعه ایثارگران باید به درستی اجرا شود، افزود: قوانین خوبی در راستای کمک به ایثارگران وجود دارد اما مشکل در اجرای این قوانین است که اگر قوانین برای ایثارگران اجرا شود خیلی از مشکلات جامعه ایثارگران کشور حل می شود.

    محمد نجف زاده رئیس شورای ایثارگران شبکه بانکی کشور در این مراسم نیز یکی از مهم‌ترین ابعاد ایثارگری را الگو بودن آنها دانست و گفت: ایثارگران چراغ راه هدایت جامعه و جلوه بارز ازخودگذشتگی و فداکاری هستند.

    وی نیز با تاکید بر لزوم بکارگیری جدیدترین متدها و برنامه های روز دنیا در زمینه توسعه خدمات بانکداری دیجیتال و دستیابی به بانکداری هوشمند و نئو بانک، تاکید کرد: توسعه ارتباطات کارآمد و مؤثر با دنیای دانش یک گام اساسی در توسعه نظام بانکی است.

    گفتنی است، در این مراسم محمد نجف زاده رئیس شورای ایثارگران شبکه بانکی کشور و مدیر امور شعب منطقه یک بانک ملی ایران موفق به کسب لوح سپاس در راستای موفقیت در ماموریت های محوله و امر رسیدگی به امور ایثارگران و خانواده معظم شهدا از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو