عصر بازار

در راستای ورود صنعت بیمه به حوزه فیلم و سریال

عصر اعتبار- جامعه امروز ما به سبب مواجهه با انبوهی از مشکلات و معضلات اجتماعی و اقتصادی در هزارتوی خود پیچیده است و سر در گریبان حل و فصل امورات روزانه خود دارد.

در راستای ورود صنعت بیمه به حوزه فیلم و سریال
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، درگیری های شغلی، تامین مایحتاج معیشتی، رسیدگی به امورات خانواده و اجرای تعهدات فردی در قالب یک فرد مسئولیت پذیر، باعث می شود تا روح و جسم آدمی از تحمل این همه فشار دچار خستگی و سِرشدگی شود.

    حال با قدری تامل باید به خود نهیب بزنیم که "صنعت بیمه" به عنوان پشتیبان اصلی فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در کشور، چطور می تواند اثرگذاری آموزنده ای در راستای آگاهی بخشی از مزایا و محاسن ترویج سیکل‌های بیمه ای در چنین جامعه ای خسته و پر دغدغه ای داشته باشد؟!

    چه انتظاری از تابلوها و بیلبوردهای صامت خیابانی می توان داشت وقتی که مردم در سکوت و ناخودآگاه خود هنگام تردد در معابر توجهی به این پیام ها و اهداف تبلیغاتی نمی کنند و یا آن را می‌بینند و به سبب شلوغی فکری،تعمقی در جزئیات طرح‌های مختلف بیمه ندارند.

    اینجاست که بحث "نیازشناسی فرهنگ ساز" خود را نمایان می سازد. امروز صنعت بیمه با اقدامات کارشناسی و مطالعه در نوع رفتار و سلایق اجتماعی اقشار مختلف دریافته است که روح خسته مردم در برهه کنونی نیازمند "شادی توام با آرامش" است. لذا یکی از دستاوردهای مدل "نیازشناسی فرهنگ ساز" خلق لحظاتی شاد و مفرح برای خانواده‌های ایرانی می‌باشد. دقیقاً در همین بزنگاه آرامش مدار است که می تواند روند فرهنگ سازی و آموزش را به طور موثر برای اقشار مختلف شفاف توضیح داد.

    درهمین راستا دست اندرکاران صنعت بیمه کشور با همکاری صدا وسیما و هنرمندان و بازیگران و دست اندرکاران حوزه ساخت فیلم و سریال، پا به عرصه ساخت اثری تلویزیونی در ژانر کمدی کرده تا بتوانند با ورود به اوقات فراغت خانواده ها و ایجاد لحظاتی شاد برای آنها پیام اثرگذار خود در حوزه بیمه را برای عموم مردم به منصه ظهور برساند. حاصل این همکاری، تولید و ساخت سریال طنز "پلاک 13" می باشد که هرشب از شبکه سه سیما پخش و از طریق شبکه مجازی تلوبیون پوشش داده می شود.

    همفکری کارشناسان و نمایندگان بیمه های مختلف کشورمان با فیلمنامه نویسان مجموعه طنز "پلاک13"مدلی موفق از یک کارتیمی و فرهنگی را متبلور ساخته که ماحصل آن آموزش و آشنایی عامه مردم با انواع بیمه و مزایای آن در شرایط مختلف و عرصه های گوناگون زندگی اجتماعی افراد جامعه می باشد.

    اگرچه ممکن است بهره گیری از پتانسیل ها و الگوهای نرم فرهنگی در ترغیب جامعه به نقش و اهمیت صنعت بیمه در زندگی اجتماعی و اقتصادی، کمی با سختی و وقفه مواجه بوده باشد، اما انجام پروژه "پلاک13" مصداق یک گشایش فکری در این عرصه بود تا علاوه بر بازکردن افق و چشم انداز دست اندرکاران حوزه بیمه، نگرش مردم به این عرصه را از باورهای سنتی و بعضاً منفی تغییر دهد و حداقل یک ابهام سازنده را در ذهن آنها تداعی کند تا به سمت آگاهی از سیکل هایی از بیمه همچون "بیمه زندگی" حرکت کنند.

    این مهمترین دستاورد برای خانواده صنعت بیمه کشور می باشد که با درک صحیح از الگوی "نیازشناسی فرهنگ ساز" توانست با بهره گیری از توان فرهنگی عرصه فیلم و سریال ضمن ایجاد آرامشی نسبی و اوقاتی مفرح و شاد برای مردم کشورمان، نوعی قرابت و نزدیکی را میان خود و مردم عزیز ایران ایجاد نماید.

    قطعاً این تجربه، بهترین و آخرین کار در این حوزه نخواهد بود و این امید و انتظار وجود دارد تا مدیران و مسئولان در صنعت بیمه کشورمان این الگوی "نیازشناسی فرهنگ ساز" را در عرصه های مختلف به کار گیرند و با عبور از رویه های سنتی تبلیغات و بازاریابی، به سمت طرح های خلاقانه و اثرگذار در گسترش چتر حمایتی بیمه در سراسر کشورمان اقدام نمایند.

    درآخر باتوجه به اهمیت و نقش سازنده بیمه ها به عنوان پشتیبان اصلی فعالیت های اجتماعی و اقتصادی در ابعاد داخلی و بین المللی ، این انتظار وجود دارد تا مسئولان در دولت و دیگر نهادهای مربوطه درجهت گسترش فرهنگ استفاده از بیمه، این صنعت را یاری نمایند تا بتوان به اتکای همگرایی گسترده، نیازهای امروز و آینده مردم کشورمان را تامین و تضمین کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی