عصر بازار

وزیر اقتصاد مطرح کرد؛

حرکت به سمت بیمه‌گری هوشمند برای ایجاد تحول در صنعت بیمه

عصر اعتبار- خاندوزی گفت: مهمتر از دیجیتال کردن صنعت بیمه، رفتن به سمت بیمه گری هوشمند برای ایجاد تحول در این صنعت است.

حرکت به سمت بیمه‌گری هوشمند برای ایجاد تحول در صنعت بیمه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در جلسه‌ای با رئیس کل بیمه مرکزی و مدیران بزرگترین شرکت‌های بیمه تصریح کرد: حمایت هایی باید از سوی دولت و مجلس از صنعت بیمه صورت گیرد اما دولت  توقع تحول صنعت بیمه را دارد  که متکی بر سند تحول دولت سیزدهم است.

    خاندوزی با اشاره به 7 محور این جلسه در خصوص تحول صنعت بیمه بیان کرد: مسئله نخست، حرکت به سمت نظارت بر خط توسط بیمه مرکزی  است که متاسفانه در این بخش فاصله‌هایی ایجاد شده و باید باهمکاری بیمه مرکزی تدبیری در این زمینه انجام شود.

    او گفت:نکته بعدی حمایت از تولید کنندگان بود، با شرایط فعلی اقتصادی کشور نیازمند محصولات بیمه‌ای هستیم که شرکت‌های صنعتی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور بتوانند ریسک‌های خود را از طریق بیمه تسهیل کنند که خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوبی در حال انجام است.

    وزیر  امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: تصمیم براین شد که شرکت‌های بیمه گذار حمایت‌های خود را از تولیدکنندگان داشته باشند و باتوجه به نوسانات بازار تدابیر فوری بیندیشند، همچنین قرار است سامانه‌های بیمه‌ای کشور به سامانه‌های نیرو‌های انتظامی و آگاهی متصل شود.

    خاندوزی از آماده شدن سند فراگیری مالی در این وزارتخانه خبر داد و افزود:با تصویب و اجرای این سند، دسترسی به منابع مالی و بانکی برای عموم مردم تسهیل و توزیع منابع در نظام بانکی عادلانه‌تر خواهد شد.

    او گفت: نکته بعدی افزایش حقوق بازنشستگان از طریق محصولات بیمه‌ای بود که مقرر شد رئیس کل بیمه مرکزی پیشنهادی را فراهم کند، پرتفوی بیمه‌های دولتی در هفته‌های آینده آماده خواهد شد.

    خاندوزی تصریح کرد: مهمتر از دیجیتال کردن صنعت بیمه، رفتن به سمت بیمه گری هوشمند برای ایجاد تحول در این صنعت است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی