عصر بازار

معاون بیمه سلامت ایران:

ویزیت پزشکان اجراکننده نسخه‌نویسی الکترونیکی بیمه‌ای محاسبه می‌شود

عصر اعتبار- مهدی رضایی معاون بیمه سلامت ایران در مورد لیست پزشکان و مراکز طرف قرار داد با اجرای نسخه نویسی الکترونیکی گفت: لیست پزشکان را می توان از پنل شهروندی بیمه سلامت ایران و سایت تمامی اداره کل ها دریافت کرد.

ویزیت پزشکان اجراکننده نسخه‌نویسی الکترونیکی بیمه‌ای محاسبه می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بیمه سلامت ایران، رضایی در پاسخ به این پرسش که با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی، محاسبه آزاد ویزیت پزشکان و هزینه دارو چه اقدامی را باید انجام داد، افزود: ویزیت پزشکانی که وارد اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی شدند، بیمه ای محاسبه شده و داروها و خدماتی که تجویز الکترونیک دارند؛ نیز با بیمه حساب می شود.

    وی درخصوص تغییر پزشک خانواده ادامه داد: هماهنگی ها در این خصوص با اداره کل استان انجام شده و در صورتی که فردی، بیمه شده سازمان بیمه سلامت نبوده و پیامک اشتباهی دریافت کند، می تواند با سامانه 1666 و اداره بیمه گری تماس برقرار کرده تا مشکل پیگیری شود.

    رضایی درباره علت حذف دفترچه های بیمه سلامت و تعویق در پرداخت خسارت متفرقه به بیمه شدگان تاکید کرد: این دو موضوع مرتبط به هم نیست، زیرا برای خدمات سرپایی نظیر ویزیت، عکس و آزمایش خسارت متفرقه نداشتیم و موارد پرداخت خسارت محدود به خدمات بستری است.

     اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک و عدم پذیرش نسخ کاغذی در راستای اجرای تکالیف قانونی سازمان بیمه سلامت، از ابتدای دی ماه سال جاری آغاز شد.

    برنامه نسخه نویسی الکترونیک تاکنون در 22 استان کشور بیش از 80 درصد محقق شده که از این میان در 11 استان بین 90 تا 100 درصد و در 11 استان دیگر بین 80 تا 90 درصد تحقق داشته و میزان تحقق برنامه نسخه الکترونیک تا شانزدهم آذر سال  جاری در کل کشور به طور میانگین 74 درصد شده و این شاخص در پایان آبان سال جاری 65 درصد بود.

    سه استان یزد، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام در حال حاضر پیشتاز اجرای نسخه الکترونیک هستند و به تحقق صد درصدی این برنامه در آذر سال 1400 دست پیدا کردند،  همچنین در استان های کرمانشاه و کرمان، میزان تحقق نسخه الکترونیک به 98 درصد رسیده است.

    وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه چهارم دی ماه درباره آخرین جزییات اجرای طرح الکترونیکی شدن نسخ پزشکی در کشور گفت: اجرای این طرح در نقاط مختلف کشور متفاوت است، به طور کلی حدود 93 درصد اجرایی شده و درصد کمی به دلیل زیرساخت ها باقی مانده که رفع خواهد شد.

    بهرام عین اللهی با بیان اینکه البته در تهران وضعیت خیلی خوب نیست و طرح نزدیک به 68 درصد اجرایی شده، عنوان کرد: با تلاش همکاران شرایط بهبود پیدا می کند. در اجرای این طرح شرکت های بیمه گر همراهی بسیاری داشته و دارند اما مشکلات موجود نرم افزاری نبوده و بیشتر به سخت افزارها مربوط می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو