عصر بازار

نحوه دریافت هزینه‌های پرداختی از جیب بیماران

تسهیلات بیمه سلامت برای زوجین نابارور

عصر اعتبار- معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده جهت درمان ناباروری و پوشش بیمه‌ای آن، گفت: افرادی که از ابتدای سال ۱۴۰۰ خدمات ناباروری دریافت کردند، می‌توانند تحت عنوان خسارت متفرقه و با ارایه اسناد مثبته هزینه‌های پرداخت شده از جیب را دریافت کنند.

تسهیلات بیمه سلامت برای زوجین نابارور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مهدی رضایی گفت: بر اساس قانون بیمه همگانی، همه مراکز ارایه دهنده خدمت موظف به قرارداد با بیمه های پایه هستند، تا بیمه شدگان  بتوانند خدمات بیمه ای دریافت نمایند، لذا امیدواریم این قانون مورد توجه مراکز ارایه دهنده خدمت قرار گیرد؛ البته در طول سال های گذشته به دلیل وجود برخی مشکلات متقابل اجرای قانون با محدودیت‌هایی همراه بود.

    وی افزود: خوشبختانه در طول یکسال گذشته تمامی موانع از میان برداشته شده و سازمان بیمه سلامت چه از لحاظ عقد قرار داد و چه منابع اعتباری آمادگی دارد برای درمان خدمات ناباروری زوجین تسهیلات لازم را در اختیار بگذارد لذا انتظار می رود که مراکز بیشتری طرف قرارداد بیمه سلامت قرار گیرند.

    معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: برای درمان ناباروری مراکز ارایه دهنده خدمات تخصصی فعالیت می کنند که از 45 مرکز حدود 13 مرکز طرف قرارداد بیمه سلامت هستند، البته خدمات ناباروری به گونه‌ای است که علاوه بر مراکز تخصصی سایر مراکز فعال در عرصه خدمات تشخیصی و درمانی مجاز هم این خدمات را به صورت پراکنده ارایه می‌دهند، لذا با لحاظ این مساله حدود 213 مرکز ارایه خدمات تشخیص و درمانی نیز طرف قرار داد بیمه سلامت محسوب شده و خدمات ناباروری را در اختیار زوجین نابارور قرار می دهند. 

    بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، رضایی اظهارداشت: افرادی که از ابتدای سال 1400 نیز خدمات ناباروری دریافت کردند، می توانند تحت عنوان خسارت متفرقه و با ارایه اسناد مثبته هزینه‌های پرداخت شده از جیب را دریافت کنند. برای سال جاری حدود 700 میلیارد تومان به بیمه سلامت برای درمان ناباروری و حدود  300 میلیارد تومان به وزارت بهداشت اختصاص پیدا کرده تا میان سازمان های بیمه گر توزیع شود.

    معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: این اقدام به رشد جمعیت، کاهش پرداختی از جیب مردم و دسترسی عادلانه به خدمات ناباروری کمک می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی