عصر بازار

تلاش صنعت بیمه برای رساندن نفوذ بیمه در کشور از ۲.۶ به میانگین دنیا

عصر اعتبار- دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران گفت: در هدفگذاری های صورت گرفته قرار است ضریب نفوذ بیمه کشور از ۲.۶ درصد به ۷ درصد که میانگین ضریب نفوذ دنیا است، برسد.

تلاش صنعت بیمه برای رساندن نفوذ بیمه در کشور از ۲.۶ به میانگین دنیا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سید محمد کریمی در رویداد تبادل فناوری صنعت بیمه که امروز به صورت آنلاین در محل ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، با بیان اینکه در مدیریت جدید 4 وظیفه برای مدیران تعریف شده است، افزود: "هدایت و راهبری"، "برنامه ریزی"، "سازماندهی" و "نظارت" از جمله وظایف یک مدیر است، ولی در رویکردهای جدید یک وظیفه جدید به آن اضافه شده که عبارت است از "نوآوری و خلاقیت".

    وی نوآوری را عاملی دانست که انسان با بهره گیری از امکانات می تواند راهکارهایی را برای توسعه ارائه دهد و اظهار کرد: جوانان کشور و شرکت های دانش بنیان از این ویژگی برخوردار هستند و بر این اساس  با تشکیل معاونت فناوری در نهاد ریاست جمهوری اقدام به استعدادیابی و پرورش جوانان شده است.

    کریمی با اشاره به نقش ابزارهای مالی برای حمایت از توانمندی شرکت های فناور و جوانان نوآور، خاطر نشان کرد: صنعت بیمه در کشور سابقه 80 ساله دارد و در سال های اخیر قوانین مترقی برای این صنعت تدوین و تصویب شده است و در هدفگذاری های صورت گرفته در این صنعت قرار است ضریب نفوذ بیمه از 2.6 درصد به 7 درصد برسد.

    دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران عدد 7 برای ضریب نفوذ بیمه در کشور را میانگین ضریب بیمه در دنیا دانست و افزود: در کشور امریکا ضریب نفوذ بیمه 12، در ژاپن 8، در کره 11 و در انگلستان 11 است و ما باید تلاش کنیم تا این عدد محقق شود.

    وی استفاده از سیستم های دیجیتالی و اینترنت اشیا را در تحقق این هدفگذاری موثر دانست و یادآور شد: بر این اساس به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، قرار است صنعت بیمه کشور به سمت هوشمندسازی و استفاده از سامانه های هوشمند حرکت کند.

    کریمی، بلاکچین را از جمله فناوری های قابل کاربرد در صنعت بیمه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 80 هزار نماینده در کشور داریم که باید به گونه ای برنامه ریزی شود و همگرایی میان آنها ایجاد شود که مشارکت شرکت های دانش بنیان موجب بروز اختلال در این صنعت نشود که در این زمینه از شرکت های دانش بنیان درخواست داریم تا پیشنهادات خود را ارائه دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی