عصر بازار

رئیس‌کل بیمه مرکزی:

۱۰۰ هزار میلیارد تومان خسارت بیمه در سال ۱۴۰۰ پرداخت شد

عصر اعتبار- رئیس‌کل بیمه مرکزی گفت: امسال ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خسارت توسط بیمه پرداخت شده و پرتفوی صدور بیمه‌نامه به ۱۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

۱۰۰ هزار میلیارد تومان خسارت بیمه در سال ۱۴۰۰ پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، غلامرضا سلیمانی در مراسم «تبادل فناوری صنعت بیمه» که با همکاری بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی در محل این صندوق برگزار شد، افزود: صنعت بیمه یکی از انواع خدمات مالی در کشور است و ضعف‌هایی دارد که برای رفع آن و ارتقای فناوری در صنعت بیمه باید از ظرفیت شرکت‌های نوآور استفاده کنیم.

    وی اظهار داشت: صنعت بیمه صنعتی آرام و در عین حال پیچیده و فنی است و افرد به‌طور عام گمان می‌کنند که مبلغی از بیمه‌گر دریافت می‌شود و در مقابل هنگام پرداخت خسارت به فرد مشکلات بسیاری وجود دارد.

    رییس کل بیمه مرکزی ادامه‌داد: امسال پرتفوی صدور بیمه نامه به 110 هزار میلیارد تومان می‌رسد و 100 هزار میلیارد تومان نیز خسارت پرداخت شده است و در مجموع عملکرد صنعت بیمه 220 هزار میلیارد تومان است، اما باید این رقم حداقل سه برابر شود و به عملکرد 600 هزار میلیارد تومان برسیم و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند وارد این عرصه شوند زیرا بسیار سودآور است.

    وی بیان‌داشت: صنعت بیمه با بخش‌های مختلفی در ارتباط است، برای نمونه بیمه شخص ثالث که با وزارت راه و شهرسازی، پلیس، قوه قضائیه و سازمان‌های مختلف در ارتباط است و با توجه به اینکه 25 میلیون خودرو با این موضوع درگیر هستند، همین بخش 35 هزار میلیارد تومان از پرتفوی 110 هزار میلیارد تومانی را دربرمی‌گیرد.

    سلیمانی تصریح‌کرد: اکنون در بخش صدور بیمه و خسارت به دلیل پیچیدگی‌ روش‌های سنتی با اشکالات زیادی روبه‌رو هستیم که باید آسان‌سازی شود.

    وی گفت: اکنون 33 شرکت‌ جدید بیمه‌ای و شرکت‌ دیجیتالی بدون حضور شعبه و به صورت فناورانه با سرمایه 500 میلیون تومانی تشکیل شده است و 64 شرکت در صف ورود به این بخش هستند.

    رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: بازار بیمه در حال گسترش است و امروز سرمایه‌گذاران متعددی به دلیل ظرفیت توسعه از ورود به این بازار استقبال می‌کنند.

    وی با تاکید براینکه بیمه فقط شامل شخص ثالث نیست، گفت: سازمان‌های بیمه‌گر دولتی فقط قادر به ارائه خدمات در بخش بیمه پایه هستند، در حالی که ظرفیت‌های بسیاری در بخش بیمه سلامت و درمان تکمیلی داریم و شرکت‌های نوآور می‌توانند در این بخش وارد شوند.

    سلیمانی از طراحی بیمه مکمل بازنشستگی تکمیلی در بیمه مرکزی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح کمک بزرگی به بودجه کشور می‌شود، زیرا دولت هم اکنون 200 هزار میلیارد تومان کسری بازنشستگی و مکمل بیمه زندگی می‌پردازد.

    وی افزود: به کمک این سیستم افراد هر میزان که تمایل داشته باشند می‌توانند پرداخت کنند و صنعت بیمه می‌تواند در بخش بیمه‌های زندگی خدمات جدیدی به مردم ارائه دهد.

    رئیس کل بیمه مرکزی بیان‌داشت: ما در صنعت بیمه به دنبال واگذاری و برون‌سپاری هستیم و 12 پروژه در بخش‌های مختلف اجرا می‌شود.

    وی با اشاره به لزوم استفاده از فناوری در صنعت بیمه، گفت: اگرچه برخی به دنبال روش‌های سنتی هستند اما بعد از شیوع بیماری کرونا صنعت بیمه با شتاب بیشتری به فناوری حرکت کرد و افراد در این بخش سرمایه‌گذاری می‌کنند.

    سلیمانی خاطرنشان‌کرد: هم اکنون 43 محصول رسمی و مصوب بیمه‌ای به صورت فناوری وجود دارد و از شرکت‌های نوآور می‌خواهیم محصولات جدیدی طراحی کنند و با رایزنی‌های مختلف 2 تا پنج سال حق مالکیت معنوی آن محصول با طراح آن است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی