عصر بازار

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی مطرح کرد:

پرداخت ۸ هزار میلیارد تومان برای تثبیت بازار سرمایه

عصر اعتبار- رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان به بازار سرمایه اختصاص یافته است، همچنین ۵ هزار میلیارد تومان از سازمان امروز مالیاتی طلب داشتیم که با موافقت وزیر اقتصاد به صندوق تثبیت بازار سرمایه پرداخت می‌شود.

پرداخت ۸ هزار میلیارد تومان برای تثبیت بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، مهدی غضنفری امروز در نشست خبری با اشاره به واریز سومین بخش از سهم صندوق برای تثبیت بازار سرمایه، اظهار داشت: دستور پرداخت سومین سهم واریزی به صندوق تثبیت بازار سرمایه روز چهارشنبه گذشته واریز شد، در این مرحله 650 میلیارد تومان واریزی صورت گرفت، کل منابع ارزی 510 میلیون دلار معادل ریالی آن 11 هزار میلیارد تومان می‌شود پرداخت خواهد شد.

    رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: تاکنون 3مرحله واریزی وجود داشته که مرحله اول آن یک‌هزار میلیارد تومان مرحله دوم بیش از هزار میلیارد تومان و در مجموع با سومین پرداختی تاکنون 3 هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است، همچنین 5 هزار میلیارد تومان از سازمان مالیاتی طلب داشتیم که با موافقت وزیر اقتصاد به صندوق تثبیت بازار سرمایه پرداخت می‌شود بنابراین تاکنون هشت هزار میلیارد تومان پرداخت شده است‌.

    وی تصریح کرد: توافق کردیم از منابع ریالی که نزد بانک‌ها سپرده‌گذاری و تسهیلات داده می‌شود بازپرداخت آن نوعی صندوق تثبیت استفاده شود.

    ‌رئیس هیئت عامل صندوق گفت: هنوز در مورد اینکه منابع صندوق به صورت سپرده‌گذاری یا خرید سهام و بخشی از خرید سهام آن باشد جمع‌بندی نهایی صورت نگرفته است، امیدواریم تزریق این منابع موجب رونق بورس و اعتماد به بورس شود.

    میزان بدهی‌ دولت‌ها به صندوق توسعه ملی شفاف نیست

    رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: میزان بدهی دولت‌ها به صندوق در 10 سال گذشته باید شفاف شود بر این مبنا که چند درصد آن با مجوزهای خاص یا تکالیف بودجه‌ای بوده است یا آنکه تضامین بازگشت چیست؛ این برای ما ابهام دارد. حتی برخی منابع، بازگشت به منابع ذکر شده است در حالی که ما معتقدیم باید تسهیلات باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو