عصر بازار

سقوط بیت‌کوین دلار را پایین می‌آورد؟

عصر اعتبار- در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر نشست هفته آینده فدرال رزرو برای شفافیت بیشتر در مورد چشم‌انداز افزایش نرخ هستند، دلار در روز جمعه همراه با بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده کاهش یافت.

سقوط بیت‌کوین دلار را پایین می‌آورد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دلار با بازده خزانه‌داری ایالات‌متحده کاهش می‌یابد اما همچنان به مدت یک هفته افزایشی است و بیت‌کوین سقوط می‌کند.

    پیش‌بینی‌های اخیر مبنی بر اینکه فدرال‌ رزرو با سرعتی سریع‌تر از پیش‌بینی‌های گذشته سیاست‌های پولی را تشدید کند، باعث افزایش بازدهی و دلار در اوایل این هفته شد. در این هفته شاخص دلار آمریکا بیشترین درصد افزایش هفتگی از اواسط دسامبر را داشت.

    بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده کاهش یافت زیرا افت بازار سهام نشان‌دهنده ریسک پذیری ضعیف بود. بازارها در سال جاری چهار افزایش نرخ را تجربه می‌کنند که از ماه مارس شروع می‌شود و انتظار می‌رود که فدرال‌رزرو در چند ماه آینده ترازنامه 8 تریلیون دلاری خود را کاهش دهد و نشست هفته آینده فدرال رزرو می‌تواند قانونی‌شدن آن را روشن کند.

    بیت‌کوین در ارزهای دیجیتال نیز به پایین‌ترین سطح خود از ماه آگوست رسیده است؛ آخرین بار 6 درصد کاهش در حالی که اتریوم بیش از 8 درصد کاهش داشت.

    دلار آخرین بار در برابر ین 0.4 درصد کاهش یافت و  یورو آخرین بار با 0.3 درصد افزایش در برابر دلار به 1.1341 دلار رسید.

    خرده‌فروشی در بریتانیا به داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر اخیر افزوده است و پوند در برابر دلار با 0.3 درصد کاهش به 1.3553 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی