عصر بازار

نماینده مجلس شورای اسلامی:

مستمری مددجویان نهادهای حمایتی پاسخگوی نیازهای زندگی آنان نیست

عصر اعتبار- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد اولویت مجلس در بودجه سال آینده است، گفت: مستمری پرداختی نهادهای حمایتی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی پاسخگوی زندگی این قشر از جامعه نیست.

مستمری مددجویان نهادهای حمایتی پاسخگوی نیازهای زندگی آنان نیست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین احد آزادی خواه با تاکید بر اینکه ارقام حمایتی پرداختی به مددجویان باید در مستمری کمیته امداد متمرکز شود، افزود: ارقام پرداختی به مددجویان از سوی نهادهای حمایتی برای گذران زندگی حداقلی این قشر از جامعه کافی نیست و باید افزایش یابد.

    وی با بیان اینکه خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد غالبا فاقد شغل، زنان سرپرست خانوار با فرزندان یتیم هستند، اظهار داشت: شرایط سخت حاکم بر وضعیت اقتصادی جامعه، حمایت بیشتر از این خانواده‌ها را ضروری کرده است. 

    سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مجلس یازدهم یک مجلس انقلابی است، امیدوارم توجه و جدیت لازم را در اختصاص بودجه کافی برای مددجویان کمیته امداد امام(ره) در سال آینده مدنظر داشته باشد.

    آزادی خواه با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های اصلی مجلس حتما رسیدگی به موضوع مددجویان نهادهای حمایتی خواهد بود، افزود: به منظور تجمیع منابع، بهتر است همه ارقام پرداختی به مددجویان از سوی دولت در مستمری کمیته امداد متمرکز شود و این وظیفه را به طور کامل به این نهاد واگذار کنیم تا با برنامه‌ریزی بهتر، شاهد ارتقای سطح معیشت مددجویان باشیم.

    نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های اشتغال و توانمندسازی مددجویان گفت: باید اعتبارات لازم در قالب تسهیلات تبصره 16 برای ایجاد اشتغال برای مددجویان پیش‌بینی شود همچنین سعی نمایندگان استفاده حداکثری از ظرفیت لایحه بودجه برای اشتغال پایدار است و از ظرفیت صندوق توسعه ملی به نفع مددجویان کمیته امداد استفاده خواهیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی