عصر بازار

تسهیل دریافت وام با وثیقه سهام عدالت در بانک‌ها

عصر اعتبار- نماینده مردم لنجان در مجلس گفت: بانک‌ها باید اقداماتی انجام دهند که ضمانت تسهیلات آسان شود و اکنون با کمک اپلیکیشن‌های بانکی این اتفاق افتاده و مردم می‌توانند سهام عدالت را به عنوان ضمانت قرار دهند.

تسهیل دریافت وام با وثیقه سهام عدالت در بانک‌ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا؛ حسین رجایی نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی درباره تخصیص کارت‌های اعتباری‌ به مردم مبتنی بر زنجیره تامین اعتبار، اظهار کرد: قطعا اعتبار بهتر از پول است. چون پول نقد در اقتصاد ایجاد تورم می‌کند، ولی اعتبار ضامن خرید است. یعنی وقتی که خریدی انجام می‌شود این خرید موجب می‌شود که اشتغال و تولید رونق بگیرد.

    وی ادامه داد: بنابراین کارت‌های اعتباری خیلی بهتر از کارت‌هایی هستند که پول نقد در دورنشان است شاید برای مصرف کننده پول نقد بهتر باشد، اما این اقدام برای کشور و اقتصاد تبعات زیاد و جبران‌ناپذیری دارد پس بهتر است که از کارت‌های اعتباری بر پایه اعتبار در همه سطوح اقتصاد استفاده شود.

    نماینده مردم لنجان در مجلس گفت: مردم می‌توانند خریدهای جانبی را با پول نقد انجام داده و نیازهایشان را با کارت‌های اعتباری از تولیدات داخلی تامین کنند که این اقدام در این شرایط اقدام متناسب و خوبی است، زیرا امروزه مردم برای تامین نیازهای خودشان با مشکل رو به رو هستند.

    رجایی تصریح کرد: اگر در کارت‌های اعتباری پول نقد وجود داشته باشد این پول توسط گیرنده کارت برداشت می‌شود و بر افزایش تورم کشور تاثیرگذار خواهد بود و همچنین این منبع به دست تولیدکننده داخلی هم نمی‌رسد، زیرا صرف موضوعات دیگری شده است، اما اگر اعتبار باشد این اعتبار راهی جزء خرج کردن در مسیر تولید داخل ندارد و همچنین به افزایش تورم هم کمک نمی‌کند.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که برخی از بانک‌ها همچون بانک ملی برای دریافت این تسهیلات از طریق اپلیکیشن ایوا ضمانت را آسان کردند آیا این اتفاق موثر است؟، بیان کرد: قطعا باید بانک‌ها اقداماتی انجام دهند که ضمانت این تسهیلات آسان شود و با این اپلیکیشن این اتفاق می‌افتد و مردم می توانند به راحتی سهام عدالت یا یارانه خودشان را به عنوان ضمانت قرار دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی