عصر بازار

مخبر:

گره مبادلات بانکی ایران و عراق باز می‌شود

عصر اعتبار- معاون اول رئیس جمهور در دیدار رئیس کل بانک مرکزی عراق، تسهیل امور مالی بین دو کشور را خواستار شد.

گره مبادلات بانکی ایران و عراق باز می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهور، محمد مخبر، صبح امروز در دیدار با مصطفی غالیب مخیف، بر عزم جدی دو کشور در تحکیم روزافزون روابط در همه زمینه‌ها به‌ویژه بانکی، اقتصادی و صنعتی و اجرای سریع تفاهمات میان دو کشور تأکید کرد.

    محمد مخبر گفت: باید زمینه‌های همکاری و فعالیت عمیق‌تر بخش خصوصی و شرکت‌های ایرانی و عراقی هموار شود که در این راستا ضروری است بانک‌های مرکزی دو کشور نقش پررنگ‌تری در تسهیل امور مالی ایفا کنند.

    وی افزود: باید تعاملات بین بانک‌های مرکزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، توسعه و تعمیق یابند.

    معاون اول رئیس جمهور، گفت: ثبات، امنیت و جایگاه بین‌المللی عراق برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت اساسی دارد و معتقدیم که حل مسائل منطقه‌ای جز با نقش‌آفرینی کشورهای منطقه، امکان‌پذیر نیست و دخالت کشورهای خارج از این منطقه و در رأس آن‌ها آمریکا تنها مایه عقب‌ماندگی دولت‌ها و ملت‌ها بوده است و باید کشورهای منطقه با توجه به ظرفیت‌های خدادادی موجود در آنها و با تکیه بر توان داخلی و همکاری با همسایگان، مشکلات و مسائل ملت‌های خود را حل کنند.

    مصطفی غالیب مخیف، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری عراق نیز با اشاره به پیوندهای مستحکم مذهبی و تاریخی دو دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، اظهار داشت: با توجه به عزم جدی دولت جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با همسایگان، ضروری است با همکاری بانک‌های مرکزی دو کشور، تفاهمات بین دو طرف هر چه زودتر اجرایی شود.

    وی با اشاره به اهمیت روابط پولی و مالی در پیشبرد امور بین کشورها گفت: مانع‌زدایی و تسهیل سرمایه‌گذاری و همکاری‌ شرکت‌های ایرانی در عراق از اولویت‌های اساسی دولت جمهوری عراق است.

    رئیس کل بانک مرکزی جمهوری عراق، همچنین از نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در تحکیم ثبات و امنیت در عراق، قدردانی و تأکید کرد: پیوندهای مذهبی مردم ایران و عراق، ناگسستنی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی